fredagen den 18:e november 2005 - försäkringskassan

vaknade strax före 06.00 imorse - med ÅNGEST...
fick igår ett mäjl från min handläggare på försäkringskassan:


"Hej
 
Jag har fått in ett läkarutlåtande från din läkare där det står att din arbetsförmåga bedöms helt nedsatt i minst två år. Försäkringsläkaren har tittat på ärendet och bedömt att din arbetsförmåga är helt nedsatt enligt de medicinska underlag som finns. Detta innebär att jag kommer att lägga förslag om utbyte till hel sjukersättning.
 
Jag kommer att skriva en Prememoria med förslag om utbyte till hel sjukersättning. Jag kan idag inte säga exakt när ärendet kommer att gå upp i Socialförsäkringsnämden men du kommer att bli kommunicerad och i kommuniceringen står det vilket datum ärendet går upp samt hur lång tid du har på dig att inkomma med synpunkter.
 
Har du några frågor är du välkommen att höra av dig till mig via telefon eller mail"


jo. jag *hade* ju några frågor, då:


"några frågor:
 
va' i HELVETE håller ni på med???
 
vad EXAKT är det du ska 'samordna'???
 
hur kan ni sova om nätterna???
 
varför är det så jävla svårt för alla som är satta att hjälpa människor i min situation att fatta att jag HAR arbetsförmåga OM jag får HJÄLP med det som är SVÅRT för mig???
 
om jag vore syn- eller hörselskadad skulle alla jävlar bli involverade i min rehabilitering genom att svarva blindkäppar respektive installera hörslingor överallt där jag skulle vistas...
 
jag tänker ALDRIG ge mig, och jag vill att du ska veta att jag kommer att anmäla försäkringskassan i gävleborg till ho för diskriminering."


jag *inser* ju att mäjl som detta (*mitt* mäjl, alltså) inte direkt *"hjälper till"* att övertyga myndighetspersoner om att jag och andra människor med autismspektrum faktiskt *är* intelligenta, tänkande människor...

det *största* problemet för de flesta av oss som har autismspektrum är att vi inte fattat *"grejen"* med "diplomati"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback