onsdagen den 29:e mars 2006 - Dagens Bild

alone

"alone"

måndagen den 27:e mars 2006 - summering av denna GRYMskruttiga dag...

blev imorse väckt av ett sms från Flikkan:

"förlåt...hoppas Du förstår..."

...

nej, jag förstår inte, men det är ju inget ovanligt...

mumrik blev helt enkelt dumpad via sms - välkommen till 2000-talet, folks!
*ler ironiskt och tröstäter gbs carte d'or selection crema di mascarpone*

gb carte d'or selection crema di mascarpone

detta skulle ju vara nog för att knäcka (eller åtminstone kraftigt böja till) vem som helst, men tro inte att detta var nog denna djävulsmåndag - nej, då!

det började snöa ymnigt.

sedan kom posten.

med ett brev från kronofogdemyndigheten.

de *KRÄVER* att jag ska betala den skuld på 58 016 pengar som min (döda) farsa har hos dem.

MUOAHAHAHAHAHAHAHAAA!

*suckar tungt*



god natt.

måndagen den 27:e mars - *mumrik korresponderar med journalisten mary mårtensson på aftonbladet*

*nöjd*

*ÄNTLIGEN* har jag börjat göra nå'nting åt den frustration, det hat och den desperation jag känner över min livssituation!

aftonbladets journalist mary mårtensson svarade faktiskt på mitt "rop-på-hjälp"-mäjl:


"Hej!


Tack snälla du för ditt mejl om din gripande livshistoria!

Jag förstår att det känns helt förfärligt att sitta med högskoleexamen och kunskaper i flera språk – men ändå inte få ett jobb för att man har ett funktionshinder.

Det är bedrövligt att personer i din situation inte får adekvat hjälp med att ta sig ut på arbetsmarknaden.

Kan du kanske tänka dig att medverkar på debattsidan med ditt brev?

I så fall skulle jag kunna skicka det vidare till Aftonbladet Debatt och höra om de är intresserade av att publicera ditt brev.

Du kan väl höra av dig till mig är du snäll med besked!

Med vänlig hälsning Mary Mårtensson"



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

här är mitt svar till henne:


hejsan igen, mary!

jovisst får Du skicka mitt brev till er debattsida - jag tycker det är viktigt att människor får upp ögonen för att vi är många som VILL arbeta men inte FÅR!
 

tack på förhand,

mumrik



måndagen den 27:e mars 2006 - abstrakt and

duck water colour

måndagen den 27:e mars 2006 - dåligt foto som blev en bra bild?

duck sketch

måndagen den 27:e mars 2006 - mumriks minst misslyckade fågelbilder

vet ni hur samarbetsovilliga gräsänder är???

nästa gång jag ska fota dem (för jag kommer att göra det igen - pippisarna ska INTE vinna!) ska jag ta med en häftpistol och häfta fast deras små brandgula fötter i backen, så pippisarna håller sig i bild...
*asg*

här är i alla fall *två* bild som inte blev *helt* misslyckade...



andhona



gräsandsflikkor



det är väl ingen som tvivlar på att det är *gräsandsflikkorna* som är de som *gäller* - de som kan *"sköta"* sig (aka posera), eller?
*flinar*

dessutom var gräsandsflikkorna *betydligt* modigare än -påjjkarna, som bara vaggade omkring i periferin och såg allmänt fåniga ut...

söndagen den 26:e mars 2006 - mumrik fotar änder

duck face



min absoluta favoritbild *asg* är dock denna:

anddelar

söndagen den 26:e mars 2006 - sarah mclachlans "fallen"

"fallen"

heaven bend to take my hand
and lead me through the fire
be the long awaited answer
to a long and painful fight
truth be told i tried my best
but somewhere long the way
i got caught up in all there was to offer
but the cost was so much more than i could bear

though i've tried i've fallen
i have sunk so low
i messed up
better i should know
so don't come round here and
tell me i told you so

we all begin out with good intent
when love is raw and young
we believe that we can change ourselves
the past can be undone
but we carry on our back the burdens time always reveals
in the lonely light of morning
in the wound that would not heal
it's the bitter taste of losing everything
i've held so dear

though I've tried i've fallen
i have sunk so low
i messed up
better i should know
so don't come round here and
tell me i told you so

heaven bend to take my hand
i've nowhere left to turn
i'm lost to these i thought were friends
to everyone i know
oh they turn their heads embarrassed
pretend that they don't see
that it's one wrong step one slip before you know it
and there doesn't seem a way to be redeemed

though i've tried i've fallen
i have sunk so low
i messed up
better i should know
so don't come round here and
tell me i told you so
i messed up
better i should know
so don't come round here and
tell me i told you so

(text & musik: sarah mclachlan)


sarah mclachlan

sarah mclachlans webbsajt

lördagen den 25:e mars 2006 - vad tror mumrik egentligen på? *häller min tro i the belief-o-matic. väntar spänt på resultatet.*

*ler lyckligt*

hittade av en slump ett teologiskt test - "the belief-o-matic"!

enligt den är jag tydligen en riktig "flumskalle" som passar alldeles ypperligt i "unitarian universalism" - det var länge sedan jag fick ett 100%-igt resultat...
*asg*

vad *är* då "unitarian universalism"?
*altavistar*

Belief in Deity
Very diverse beliefs--Unitarian/Universalists welcome all deity beliefs as well as nontheistic beliefs. Some congregations are formed for those who share a common belief, e.g. Christianity.

Incarnations
Very diverse beliefs, including belief in no incarnations, or that all are the embodiment of God. Some believe Christ is God's Son, or not Son but "Wayshower."

Origin of Universe and Life
Diverse beliefs, but most believe in the Bible as symbolic and that natural processes account for origins.

After Death
Diverse beliefs, but most believe that heaven and hell are not places but are symbolic. Some believe heaven and hell are states of consciousness either in life or continuing after death; some believe in reincarnation; some believe that afterlife is nonexistent or not known or not important, as actions in life are all that matter.

Why Evil?
Most do not believe that humanity inherited original sin from Adam and Eve or that Satan actually exists. Most believe that God is good and made people inherently good but also with free will and an imperfect nature that leads some to immoral behavior. Diverse beliefs. Some believe wrong is committed when people distance themselves from God. Some believe in “karma,” that what goes around comes around. Some believe wrongdoing is a matter of human nature, psychology, sociology, etc.

Salvation
Some believe in salvation through faith in God and Jesus Christ, along with doing good works and doing no harm to others. Many believe all will be saved, as God is good and forgiving. Some believe in reincarnation and the necessity to eliminate personal greed or to learn all of life’s lessons before achieving enlightenment or salvation. For some, the concepts of salvation or enlightenment are irrelevant or disbelieved.

Undeserving Suffering
Diverse beliefs. Most Unitarians do not believe that Satan causes suffering. Some believe suffering is part of God’s plan, will, or design, even if we don’t immediately understand it. Some don’t believe in any spiritual reasons for suffering, and most take a humanistic approach to helping those in need.

Contemporary Issues
The Unitarian Universalist Association’s stance is to protect the personal right to choose abortion. Other contemporary views include working for equality for homosexuals, gender equality, a secular approach to divorce and remarriage, working to end poverty, promoting peace and nonviolence, and environmental protection.


ställen där jag inte alls passar in är jehovas vittnen (19 %) och jesu kristi kyrka av sista dagars heliga aka "mormonkyrkan" (28 %)...

*SJÅKKERAD*

(visst har jag nämnt att mumrik faktiskt har en kort men bejublad karriär inom jesu kristi kyrka av sista dagars heliga bakom sig? jag ångrar inte att jag lät döpa mig där, men jag ångrar inte heller att jag lämnade den kyrkan...)

the belief-o-matic


("warning: Belief-O-Matic™ assumes no legal liability for the ultimate fate of your soul." - you gotta *"love"* the united states! ;o)


blue hour sea

lördagen den 25:e mars 2006 - *skriver till journalisten som skrev om samuel*

hej!


jag läser Din artikel på aftonbladet.se, och jag sitter här och gråter...

jag är visserligen inte så ung längre (fyllde 38 i december), men befinner mig annars i samma situation som samuel...

jag fick diagnosen "adhd och damp med autismspektrum" i 34-årspresent.

sedan dess är jag persona non grata på arbetsmarknaden.

jag talar svenska, engelska och tyska, och förstår och gör mig förstådd på nederländska, franska och spanska.

jag är utbildad informationsmäklare (heter informatör om man har gått på högskolan) och it-assistent, men jag får inte vara med och leka...

jag har aldrig haft bättre ekonomi än jag har nu - jag får ut nästan 10 000 rent i månaden i bostadstillägg och handikappersättning plus sjukersättningen.

jag har heller aldrig mått sämre / känt mig mer värdelös...

jag kämpade emot sjukpensioneringen, eftersom jag anser att försäkringskassan inte gett mig en chans.

hade jag (och samuel och alla vi andra som nu står utanför och ser på medans ni andra blir bekräftade) haft ett rörelse-, hörsel- eller synbegränsande funktionshinder hade folk med glädje rivit bort trösklar, installerat hörselslingor (eller heter det "hörslingor"?) och svarvat vita käppar för att hjälpa mig alternativt oss in på arbetsmarknaden, och de hade klappat sig själva på axeln för att de gjort ett så bra jobb med att "rädda" mig / oss skröppel (JAG får kalla mig / oss det...;o)...

vad är det för skillnad på mitt och samuels funktionshinder och de funktionshinder som *syns*?

vad är det som gör att vi inte får vara med?

varför är det så svårt för dem att lyssna på oss för att ta reda på vad vi behöver för att vara "arbetsförmögen"?

är det för att de kan *läsa* sig till vad en rörelsehindrad, hörsel- eller synskadad människa kan behöva för anpassningar?
 
varför har inte vi som har ett funktionshinder samma rättighet att få en annan förmedlare på arbetsförmedlingen som en människa utan funktionshinder?
 
på rehabsidan på arbetsförmedlingen har de flesta ingen eller väldigt liten erfarenhet och kunskap om neuropsykiatriska funktionshinder, och trots att jag vid ett flertal tillfällen bett om att få träffa någon som jag vet visserligen inte jobbar på rehabsidan, men som bemött en av mina vänner (som har dyslexi) på ett bra / respektfullt / med-öppet-sinne sätt, så hänvisas jag till rehabsidan, där de inte kan nå'nting om dessa funktionshinder...
 
HJÄLP!

jag VILL skriva och berätta om detta, men eftersom jag alltså har adhd /damp / autismspektrum kommer jag mig inte för - det blir inte gjort...

jag vet inte var jag ska börja, i vilken ordning jag ska göra saker och ting...

kan Du hjälpa mig att berätta om att samuel är långt ifrån ensam?

med soliga häls(n)ingar,

mumrik

lördagen den 25:e mars 2006 - *läser om samuel på aftonbladet.se*

SLÅ mig, nå'n, men här kommer hela artikeln:

"samuel, 24, hade toppbetyg - nu måste han leva på bidrag

Ända tills för ett år sedan sågs Samuel som arbetsförmögen.
Han gjorde värnplikten som flygplatsbrandman på en flygbas.
Han var framgångsrik som telefonintervjuare på ett telemarketingbolag i ett halvår.

- Få sa nej till mig. Jag var den som fick minst antal nej, säger Samuel.

Men sedan han muckade 2002 har Samuel mestadels varit arbetslös och deltagit i olika projekt för arbetslösa.

Vid 22 fick han diagnosen ADHD.

Vid 23 blev han förtidspensionerad och slussades från arbetsförmedlingen till försäkringskassan.

Det fick honom att förlora självkänslan.

- Jag känner mig totalt värdelös.
Det finns ingen nytta med mitt liv.
Man är en nolla i Sverige om man inte har ett jobb.
Man känner sig dum, korkad, lat, säger Samuel.

ADHD är ett funktionshinder som gör att Samuel har svårt med koncentrationen, uppmärksamheten och impulskontrollen. Han har svårt att planera, ta tag i saker, ta egna initiativ och att styra sig själv.

- Jag måste ha strikt arbetsledning som i lumpen. När jag får tydliga instruktioner fungerar jag jättebra, säger Samuel.

-Jag skulle klara av ett arbete om jag bara fick rätt stöd från arbetsförmedlingen och försäkringskassan, så att arbetsgivaren förstår mina problem

Jag tror absolut att jag kan tillföra något.
 
Samuel drömmer om ett vanligt liv.
Men i stället förspiller han tiden i den pyttelilla ettan i Norrköping.

- Jag känner ingen mening med mitt liv längre. I höstas mådde jag skit.
Jag ville dö, säger han.
På dagarna är det bara datorn, böckerna och teven som ger mitt liv ett innehåll.

Samuel sover till ett, kliver upp - och slår på datorn för att slå ihjäl tiden.
Sedan spelar han dataspel och surfar sex till tio timmar per dygn.
På kvällarna träffar han sin flickvän Hanna, 19.
En gång i veckan tränar han kampsporten Chuan Fa. Annars lever han isolerat.
 
En enda gång på 18 månader har Samuel varit på möte med försäkringskassan.

- Jag är besviken på systemet. Man får pengar, men man får ingen hjälp.
- Jag vill ha ett jobb att gå till och känna glädje över att vakna. Jag vill ha ett riktigt jobb - och inte någon fånig aktivitet, säger Samuel.
 
Nästa år ska aktivitetsersättningen omprövas.

Då har Samuel Sandelin varit förtidspensionerad i tre år."

(mary mårtensson)

*gråter. tänder ljuset i ljuslyktan och talar med Det Goda om samuel och mig själv och alla andra som på grund av ett neuropsykiatriskt funktionshinder bedöms vara arbetsoförmögna*

fredagen den 24:e mars 2006 - vilken mupp är Du?

ni som läst och kommer ihåg det ni läst här vet att jag *"älskar"* så'na däringa personlighets- tester - ju knepigare frågor, desto bättre alternativt kuligare!

senaste personlighetstestet är det jag hittade en länk till på karin långström vinges blogg:

vilken mupp är Du?


visar sig att jag faktiskt inte (som jag alltid utgått ifrån) är gonzo, utan

miss piggy

"a total princess and diva, you're totally in charge - even if people don't know it.
you want to be loved, adored, and worshiped.
and you won't settle for anything less.
you're going to be a total star, and you won't let any of the 'little people' get in your way.
just remember, piggy, never eat more than you can lift!"


*deppar och hänger med huvudet*

usch...

*tröstäter wrigley's extra drops (wild mint, watermelon och licorice - "köp tre - få ett sittunder- lägg!") och slurpar koffeinfri coca-cola light*

jag vill vara *gonzo*, ju!
tips på hur jag kan bli gonzo mottages tacksamt...


muppet personality test

fredagen den 24:e mars 2006 - hat

nu har det blivit dags för ett inlägg på mumriks hatblogg igen...

iförrgår damp det orange kuvertet ner i min brevlåda, och som vanligt gav det mig GRYMångest...

HAT.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

vintergrafik

onsdagen den 22:a mars 2006 - mumriks vernissage! *fnissar*

winter paint

"winter colour"


hotell

"hotell"


sjöbodarna

"sjöbodarna"


söndagen den 19:e mars 2006 - Dagens Foto

totte hittar


testade att ta en serie bilder på fyrbeningen när han lekte på parkeringen (finns snöfria och torra plättar att sitta på lite varstans där nu, ju! *ler lyckligt*)...

tycker det är kul med "skarsnösprutet" till vänster i bilden, för det *syns* verkligen att han letar efter nå't...
*ler brett*

fredagen den 17:e mars 2006 - Dagens Lånade Foto

björklöv
       
(foto: lotta olsson)

snart kommer våren!
*hoppas*

*ler brett*

fredagen den 17:e mars 2006 - Dagens Foto

stammar

fredagen den 17:e mars 2006 - tvättstugan

jaha...

på programmet idag står tvättstugan.

eftersom jag tappade all lust och ork till i stort sett allting efter att förskröpplingskassan (aka försämringskassan aka försäkringskassan) tvångsförtidspensionerade mig, först i höstas (men då överklagade och vann jag och min gode man över dem - STOR kram till olle! :o) och sedan nu i vintras, då vi tyvärr förlorade mot dem (har bara ETT ord för dem: *HAT*...), så behöver jag ännu mer hjälp för att klara av även de enklaste, mest vardagliga av sysslor...

lotta kommer och skopar upp mig och fyrbeningen och min tvätt, och så åker vi hem till henne och tjyvtvättar (tvättgestapo kan ju komma på oss närsomhelst, så det är faktiskt lite spännande mitt i all vardagsrealismtragik! *asg*)...

efter tvättstugebesöket väntar fågelfotografering vid lillfjärden, och eventuellt oxå lite sportfotografering - lotta och vår kompis anna-lena ska bowla!

onsdagen den 15:e mars 2006 - Dagens Foto

grafik


"grafik"


onsdagen den 15:e mars 2006 - *läser på aftonbladet.se vad karin didrichsen säger*

*läser på aftonbladet.se vad karin didrichsen säger*

"Jag är inte en del av arbetsmarknaden, så är det bara. Skadan är klassad som kronisk, alltså utan större chans till förbättring.
 
  På grund av skadan finns det få jobb att söka och jag klassas som lat i stället. Det är mycket enklare än att se vad skadan har gjort med mig. Att veta att man blir klassad som lögnare och att ingen tror på en, gör situationen väldigt svår.

  Jag vet vad jag kan och inte kan. Men hur ska jag kunna ta mig in på arbetsmarknaden när jag bemöts med nonchalans och tvivel?

  Med rätt förutsättningar kan jag jobba, och jag VILL jobba. Men när alla ser på mig så som dom gör, har jag inte en chans.
  
   Jag står utanför och ser på, hur andra lever som riktiga människor ska leva. Jobb är lika med identitet, och vad har då jag för identitet? Jag som inte kan jobba med det jag mest av allt vill och som ständigt bemöts på ett sätt, som får mig att känna mig som ett kryp knappt värd att spotta på."


*känner igen. känner igen MYCKET.*

inte särskilt lätt när man (aka JAG) är 38, har adhd, damp och autismspektrum heller, kan jag meddela...

tisdagen den 14:e mars 2006 - Dagens Meditationsbild


religion


"det folk som vandrar i mörkret ser ett stort ljus,
över dem som bor i mörkrets land strålar ljuset fram..."

måndagen den 13:e mars 2006 - *upptäcker att hudik är en pop art-stad*

eller vad ska man säga efter att ha insett att *detta*  (se bilden) finns alldeles runt knuten?


psychedelic forest

måndagen den 13:e mars 2006 - förskröpplingskassetankar och Dagens Foton

min brevvän förskröpplingskassan meddelar idag att min sammanlagda månadsinkomst från dem är 8654 pengar + 1191 pengar = 9845 pengar...

och jag gör aspelut *INKENTINKEN* för att förtjäna dem!
*deppar och hänger med huvudet*

det är alltså meningen att jag ska shoppa mig till människovärde...


-------------------------------------------------------------------------


några fler bilder från våra fotoutflykter:


vinterdag

jösses - vilken *VAKKER* vinterdag det var igår!
(och ännu vakkrare blir det med ett blått filter på himlen... *asg*)


totte pose

lade bara på *liiite* dry brush i bakgrunden med hjälp av photoshop för att förstärka den "drömska" känslan i bilden...

blev kanske lite väääl bodies without organs, lixom...
(men totte är ju *BRA* mycket snyggare än alexander "luggen" bard i alla fall! *asg*)


rådjurakvarell

innan jag skaffat ett teleobjektiv, så får det väl bli så'na här bilder på vilda djur, kanske...


filterfilter

inte vet *jag* vad som hände...
en ohjälpligt suddig bild. en trött mumrik. photoshop.
VOILÀ!

söndagen den 12:e mars 2006 - fotografering, såklart! *asg*

ny fotoutflykt idag - betydligt varmare alternativt mindre kallt idag, ju!

*ler brett*

letar fortfarande efter en *bra* fotobok / lärobok i hantverket fotografering - tips emottages tacksamt!


rådjur


dessa små sötingar såg vi på vår fotoutflykt idag!
*ler brett*

lördagen den 11:e mars 2006 - första fotoutflykten! *ler brett*

ringde till lotta och frågade om hon och vovvarna ville följa med ut och fotografera.
det ville de *SÅKLART*!
*ler brett*

här följer några bilder från vår lilla exkursion:


totte

                       "totte mycket grann från ovan"                             



ellie molly queenie

ellie, molly och queenie



digitalt ruckel

"digitalt ruckel"



totte tecknad i photoshop

totte tecknad i photoshop

lördagen den 4:e mars 2006 - mumrik shoppar loss! :o)

efter att ha velat fram och tillbaka, så gjorde jag till slut slag i saken - jag beställde helt enkelt en så'n här:

nikon d50

det är en nikon d50 - en digital systemkamera.

innan jag beställde den, så lufsade jag runt i sajberspäjs och läste *massor* om olika digitala systemkameror.

jag läste vad tillverkaren själv skriver om den på sin webbsajt (
nikon), vad fototidningar tycker om den, men naturligtvis oxå vad folk som köpt denna kamera säger.

den sista "tyckargruppen" är förmodligen den som ger den "SANNA" bilden (sic!;o) av kameran...

här vill jag citera en av "brukartyckarna":

"väldigt prisvärd kamera, bilderna blir skarpa och fina. många funktioner som man kan exprimentera med = perfekt första-lite-mer-avancerad-kamera."


efter att ha jämfört olika erbjudanden, köpte jag min kamera hos dustin home ab.

enligt dem så är nikon d50 (and i quote): "den ideala introduktionen till digital slr fotografering."

läs om dustin home ab:s erbjudande här!

torsdagen den 2:a mars 2006 - finansiella fundror eller min första dag som nouveau riche *asg*

när jag tänker på de drygt 16 000 pengarna, så får jag lite "PANIK", nästan...
 

känns ungefär som när jag 1990 vann första pris i ett reselotteri - ett presentkort på 8 500 pengar!

*innan* jag fick reda på att jag vunnit, så hade jag HUR många drömmar som helst om vart jag skulle resa *OM* jag vann...

(ungefär samma resonemang som mina tankar om att köpa en skraplott och ha den kvar, oskrapad, för att i alla fall kunna *drömma* om att jag vunnit... om jag skrapar den och det inte är nå'n vinst kommer jag bli besviken, ju...)

när jag fick veta att jag faktiskt *HADE* vunnit fick jag just *"PANIK"* - helt plötsligt var jag ju tvungen att *bestämma mig* för *VART* jag ville resa!

dessutom *vet* jag att jag är HUR lik farsan som helst oxå i det här fallet:

han prövade på en MASSA saker (både när det gäller arbetsuppgifter och fritidsintressen), och DUKTIG på allt han prövade på var han oxå (där skiljer vi oss åt, dock...  måste bero på att *jag* förutom autismspektrum [vilket jag ju misstänker att oxå han hade] även har damp och därför inte alls är nå'n stjärna när det gäller motorik), vilket ju är en BRA egenskap (att vara flexibel och orädd att pröva på nya saker, menar jag)!

*tänker att jag kommit LÅNGT när jag kan tänka / se / "erkänna" att han faktiskt hade BRA egenskaper oxå*

i "fritidsintresseväg" testade han bland annat kommunikationsradiopratande, flugfiske, champinjonodling, finsnickeri och faktiskt oxå fotografering :o)!

han köpte sig fina utrustningar / redskap varje gång han fick ett nytt fritidsintresse, men han "tröttnade" (handlar nog inte om "att tröttna" EGENTLIGEN - han [och nu *spekulerar* jag ju bara, eftersom jag inte vet nå't om hur han resonerade, men om jag tänker på att han och jag var väldigt lika och sedan tänker på hur *jag* fungerar, så...] handlar mer om att nå't annat "tar över", lixom... om inget annat kommer in i medvetandet och "kräver" uppmärksamhet, så fortsatte han helt enkelt att vara intresserad av det han var intresserad av!) ofta...

alltså slängde han ut ("bort"?) rätt många pengar genom åren, på så'nt han sedan tyckte var "tråkigt" och "ointressant", eller åtminstone inte *lika* intressant som det han *NU* var intresserad av...

*jag* har gjort likadant flera gånger...

jag är därför *VÄLDIGT* glad och inte så lite *STOLT* över mig själv att jag inte rusat iväg (antingen irl eller i sajberspäjs) och köpt en massa saker som jag *bara "MÅSTE"* ha!
:o)

onsdagen den 1:a mars 2006 - *asg*

när Gud hade skapat adam och eva, hade han två saker kvar som han tänkte ge till dem.
 
Gud sade:

"jag har två saker kvar till er. den ena är konsten att kissa stående..."

adam avbröt:

"jag! jag vill ha den, det skulle vara riktigt kul - livet skulle vara mycket lättare och roligare!"


Gud tittade på eva som nickade och sade:

"varför inte? det är inte så nödvändigt för mig."

så Gud gav adam den gåvan.

adam skrek av glädje, hoppade upp och kissade överallt, och sprang till stranden och kissade och beundrade mönster han gjorde i sanden.
 

Gud och eva tittade på adams glädje och eva frågade Gud:

"och den andra saken som Du ville ge oss?"

Gud suckade och svarade:

"hjärnan, eva - *hjärnan*..."

onsdagen den 1:a mars 2006 - Dagens Meditationstext

"Imagination was given to us to compensate for what we are not;
a sense of humor was given to us to console us for what we are.

(mark mcginnis)