fredagen den 23:e februari 2007 - första gången

igår gjorde jag något jag *ALDRIG* trodde jag skulle göra.
jag ljög för Flikkan.

det kändes och känns fortfarande förjävligt, men just i det ögonblicket (och faktiskt fortfarande) så kände jag att jag inte hade något annat val.

jag bet ihop och var tyst, men till slut orkade jag inte längre, och det var då jag gjorde det jag gjorde, som jag sedan ljög om.

hon har hört ena sidan av saken, men den andra vill hon inte höra, så vad kunde (kan) jag göra?

jag VET inte, men bara det att *misstanken* finns där gör att jag mår närapå *fysiskt* illa...

ingen mer än lotta har dessutom hört *allt*.
händer det fler grejor måste jag dock förmodligen berätta.

torsdagen den 22:a februari 2007 - ågren kommer närmre...

jag vaknade för cirka 20 minuter sedan (runt 04.20) och hade ångest.
inte najs.

jag har ingen rätt i världen att "kräva" mer, men jag kan väl ändå få *tycka* att det är jobbigt att jag vissa (de flesta) dagar inte är mer än Dagens Underhållning...

visserligen är det ju en two-way street, och *jag* får ju oxå underhållning dagtid när vi "bubblar", men det gör ändå ont...

och just nu - speciellt efter det som hände på guildchatten för några veckor sedan - behöver jag *"mer"*. för att inte känna paniken komma smygande för att sedan långsamt, långsamt och till en början helt obemärkt (DoT - Damage over Time [ett wow-begrepp) lägga sina händer om min hals och krama ihop min luftstrupe...

jag VILL inte reduceras till "bubblare"...
men det är väl så att jag i Flikkans ögon inte är mer än så...

jag skulle önska (men det finns ingen där som hör mina önskningar och mina "böner" längre) att jag fick vara hennes VÄN...

när jag efter ett tag tvingade mig själv att ANDAS så jag kunde sluta tänka på sorgen och smärtan, så kom HATET...
och HATET är MYKKET värre än sorgen och smärtan...

jag har snart varit tvångsförtidspensionerad i ett år.
ett år som - sade de - skulle göra mig starkare så jag kunde komma tillbaka till arbetsmarknaden (vadå "tillbaka"? jag har aldrig fått en chans att *vara* på arbetsmarknaden), men som istället har *knäckt* mig...

jag HATAR. HATAR. HATAR.

jag har inte alls blivit "starkare" under det här året.
jag har tvärtom blivit ännu mer autistisk, och jag har gjort flera självmordsförsök.
jag vill inte leva för mumrik dog för ett år sedan, och jag saknar henne...

men det är ju ingen som bryr sig om det.

jag vill bara att någon ska hålla om mig så jag får gråta...
jag orkar inte mer nu...

onsdagen den 21:a februari 2007 - saker som hänt i helgen

jo, jag lever.

det trodde jag allvarligt talat inte att jag skulle göra.
breven var skrivna och bara några få saker fanns kvar att ordna.

men jag lyckades bemästra ångesten, smärtan, sorgen och uppgivenheten minut för minut, och här är jag alltså nu fortfarande.

men det är inget liv jag har.
jag har mindre värdighet och färre rättigheter än ett djur.


i helgen tog jag oxå av mig halsbandet med korset som jag burit ända sedan jag köpte det vid en medeltidskyrka i frankrike, på resan till taizé för snart 4 år sedan.
samt det kors jag burit i en läkring i min högra örsnibb i jag vet inte *hur* många år.
samt den pin i form av ett regnbågsrandigt kors jag haft på min jacka se'n jag köpte den på priden i somras.

"Gud" och jag har nu en time-out - tills "Han" förklarar saker och ting för mig vill jag inte ha något med "Honom" att göra.

lördagen den 17:e februari 2007 - Dagens Låttext

Du hattest keine tränen mehr

ich glaube nicht, dass ich nur einem menschen fehlen würde
denn dem ich fehlen möchte, der macht sich nichts aus mir.


ich glaube nicht, dass ich etwas versäumen würde
denn was ich kennenlernte, draus machte ich mir nichts.


ich glaube nicht, dass ich was zu erwarten habe
worauf ich warten wollte, war zärtlichkeit von ihr.


ich glaube nicht, ja, ich glaube nicht, dass ich noch länger leben möchte.
wenn ich jetzt sterben würde, könnt ich die welt mir träumen, wie sie nicht war.


Du hattest keine tränen mehr, gestern als wir uns trafen.
Du zittertest, Dein blick war leer.
ich hörte zu und wärmte Dich und zog dich von der strasse und nahm Dich mit zu mir.


auch ich glaub nicht, dass Du dem Menschen fehlen würdest
dem Du so fehlen möchtest, der passt nicht zu Dir.


ich glaube schon, dass Du etwas versäumen würdest
denn was Du kennenlerntest, das war der anfang nur.


ich weiss genau, dass Du was zu erwarten hättest.
worauf Du warten solltest ist zärtlichkeit von mir.


ich wünsche sehr, ja, ich wünsch mir sehr, dass Du noch länger leben möchtest.
wenn wir zusammenhalten, ertragen wir die welt, so wie sie ist.


 Du hattest keine tränen mehr, gestern als wir uns trafen.
Du zittertest, Dein blick war leer.
ich hörte zu und wärmte Dich und zog Dich von der strasse und nahm Dich mit zu mir.


fredagen den 16:e februari 2007 - reality check eller mumrik spyr ur sig

jag vet inte hur jag ska göra - hur jag ska bära mig åt...
jag har fastnat...

hjärtat blöder...

fortfarande?
JA.

hon har inte hittat någon annan - *vi* fanns aldrig.

under 5½ veckor var jag banne mig LYCKLIG.

"better to have lost in love than never to have loved at all..."
SKITSNACK.

och jag hatar fortfarande Gud.
jag hade blivit ombedd att läsa episteltexten på tyska under mässan förra söndagen, men jag fixade inte att gå dit.
jag skulle känt mig som en hycklare om jag stått och läst om Guds godhet.

jag undrar hur länge till jag orkar med detta?

torsdagen den 15:e februari 2007 - reflektion

jag ogillar folk som känner ett behov av att pinka in sitt revir.
jag gör mig säkert skyldig till det *jag* oxå, emellanåt, och jag tycker inte om den egenskapen hos mig själv heller....

men eftersom jag numera antagit en "jag ska inte attackera (tillbaka)"-attityd, så säger jag inget.
det är säkert fel av mig, men jag orkar inte bry mig.

onsdagen den 14:e februari 2007 - Dagens Bild

uppbrott


"uppbrott"

onsdagen den 14:e februari 2007 - alla hjärtans dag

alla hjärtans dag.

men det *är* det ju inte.
det är alla hjärtan-som-slår-i-samma-takt-som-ett-annat-hjärtas dag.



och så en galning flyr
av rädsla för närhet
när dagen gryr

Du älskar mig
jag kan inte tro på Dig
när Du säger

Din själ är min
och Din är en spegelbild av min

alltid så ensam
alltid i ensamhet
alltid i ovisshet

aldrig ett ord
aldrig en dörr
aldrig en öppning

jag tror vi är fångna i
nånting som är bara jag

jag kräver Dig
Du kräver mig
och säger
älskar älskar Du mig
ger Du mig allt allt
eller inget

min själ är ensam
lever i ensamhet
alltid i ovisshet

men när jag känner
Din hud
mot min hud
vill jag skära ett hål i Dig
vill jag skära ett hål
och sakta krypa in
i Dig

alltid så ensam(het)
alltid i ensamhet
alltid i ovisshet

alltid så ensam(het)
alltid i ensamhet
alltid i ovisshet

alltid så ensam
alltid i ensamhet


tisdagen den 13:e februari 2007 - Dagens Bön

may the warm winds of Heaven
blow softly upon your house.
may the Great Spirit
bless all who enter there.
may your moccasins
make happy tracks
in many snows,
and may the Rainbow
always touch your shoulder.

(cherokee blessing prayer)

måndagen den 12:e februari 2007 - resan forts

kvinnan på tåget var inte ensam.
det visade sig att hon reste med en annan kvinna, som jag oxå ska lära mig saker av alternativt genom.

det är "LÄTT" att jobba lite extra för att lära sig saker av alternativt genom människor man tycker om, men det är förmodligen av alternativt genom människor man *inte* tycker om som man lär sig mest, eftersom dessa människor har en förmåga att få en att visa sina sämsta sidor (för sig själv, om inte annat)...

lördagen den 10:e februari 2007 - resan

för många år sedan (jag minns inte exakt *när* det var, men det var i alla fall över 10 år sedan), drömde jag en dröm som gjorde så starkt intryck på mig att jag skrev upp alla detaljer kring den direkt när jag vaknade.
bara *en* gång till i livet (hittills) har jag drömt en så STARK dröm, så att denna dröm var speciell, det visste jag på en gång jag vaknade.

jag drömde att jag befann mig på ett tåg, för en LÅNG resa.
vilken slutdestinationen var vet jag inte, men jag var som sagt medveten om att det var en LÅNG resa.
jag var (såklart?) inte *ensam* på tåget, men jag "interagerade" "bara" med *en* annan passagerare - en annan kvinna.

jag minns inga anletsdrag eller kroppsbyggnad eller så när det gäller henne, men jag vet att hon var ljushårig.

jag har för mig att jag drömde drömmen strax efter att jag kom ut för mig själv som homosexuell, men det var inget sexuellt mellan mig och den andra kvinnan.

jag minns inte heller vad vi *gjorde* där på tåget, men det stod i alla fall *HELT* klart för mig när jag vaknade att kvinnan skulle komma att betyda MYCKET* för mig, och att hon skulle lära mig *MASSOR*.

jag fick vänta *länge* på den kvinnan, men den 10:e maj förra året fick jag så ÄNTLIGEN veta vem hon var / är.

den senaste veckans händelser har dock fått mig att fundra lite mer kring de *andra* passagerarna på tåget, och jag återkommer så snart jag fundrat lite mer.

onsdagen den 7:e februari 2007 - which archangel are you?

hittade ett nytt så'nt där personlighetstest.


gabriel


"you are gabriel, archangel of the west.

next to michael, you are the only other angel mentioned in the new testament bible. even though you are not cited as an archangel, you are commonly recognized as being equally powerful.

in the christian faith, you are best known as the angel who brings mary the news of her virgin conception (luke 1:26-38); in the muslim faith, you are best known as the angel who God chooses to reveal the qur'an to the prophet muhammad.

communicative, artistic, and diplomatic you are passionate about promoting good will and creating interpersonal relationships.

those who seek guidance in speech and better teaching skills look to you as their patron.

you share an archangel feast day with michael and raphael on september 29."

 

okej, det testresultatet kan jag leva med!
:o)

vilken ärkeängel är Du?


torsdagen den 1:a februari 2007 - Dagens Citat

"When people care for you and cry for you, they can straighten out your soul."

(langston hughes)

torsdagen den 1:a februari 2007 - Dagens Text

A group of alumni, highly established in their careers, got together to visit their old university professor. Conversation soon turned into complaints about stress in work and life.

Offering his guests coffee, the professor went to the kitchen and returned with a large pot of coffee and an assortment of cups - porcelain, plastic, glass, crystal, some plain looking, some expensive, some exquisite - telling them to help themselves to the coffee.

When all the students had a cup of coffee in hand, the professor said: "If you noticed, all the nice looking expensive cups were taken up, leaving behind the plain and cheap ones. While it is normal for you to want only the best for yourselves, that is the source of your problems and stress.

Be assured that the cup itself adds no quality to the coffee. In most cases it is just more expensive and in some cases even hides what we drink. What all of you really wanted was coffee, not the cup, but you consciously went for the best cups... And then you began eyeing each other's cups.

Now consider this: Life is the coffee; the jobs, money and position in society are the cups. They are just tools to hold and contain Life, and the type of cup we have does not define, nor change the quality of Life we live.

Sometimes, by concentrating only on the cup, we fail to enjoy the coffee God has provided us.

God brews the coffee, not the cups...so enjoy your coffee! The happiest people don't have the best of everything; they just make the best of everything."