lördagen den 10:e december 2005 - sudoku


japanska sifferkorsord, ju...


"fenomenet är obegripligt. man behöver inte kunna något, som när man löser korsord. jag brukar inte ens komma ihåg vad eländet heter när jag ska tala om det. försöker med sukodu, sukudo, suduko, kusodu, dusuko eller dokusu tills åhöraren trött säger att det heter sudoku."

(kerstin kåll, dn, 31:a juli 2005)


fattade LÄÄÄNGE inte alls vad det var som var så *"märkvärdigt"* / beroendeframkallande med sudoku, jag då...

efter att en av mina sajberkompisar chattat sig varm för sudoku, så gav jag upp, och köpte mig en sudoku-tidning , och sedan var det, som man säger,  *KÖRT*...

*ler brett*



Kommentarer
Postat av: Mymlan

Tror att jag ska prova det dära faktiskt... men om man blir beroende... *hum* kanske det är farligt att prova ju?

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback