lördagen den 19:e november 2005 - efterlyser boken

diplomati...

enligt svenska akademiens ordbok (som finns på
http://g3.spraakdata.gu.se/saob/index.html) är en av detta ords betydelser denna:

"uppträdande som erinrar om det som brukas af statens underhandlare l. diplomatiska organ; vanl. med starkt betonande af den brist på öppenhet o. ärlighet som är (l. anses vara) utmärkande därför; ofta mer l. mindre eufemistiskt för: bakslug beräkning, förande bakom ljuset o. d."

jomenvisst.

inte alls min *"grej"*, diplomati, då, nej...

förmodligen är min i det närmaste *totala* brist på diplomati ett av de "autistiska drag" som det står om i min neuropsykiatriska diagnos...

kan lixom inte begripa *vitsen* med att vara "diplomatisk", jag, då...
eller rättare sagt: jag *kan* förstå att man *"tjänar"* på att vara "diplomatisk" - det är "bara" det att jag inte *fixar* det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback