onsdagen den 23:e november 2005 - same, same but same?

vaknade upp till ännu en dag av påtvingad "pseudo-förtidspensionering"...

"samma, samma, samma..." känns det som, men plötsligt kommer jag att tänka på nå't jag läst nå'nstans nå'n gång:

en man gick till en psykiater (var ju i usa, det här då, ju - här i sverige kan man ju inte stövla in till en psykiater hursomhelst, eftersom väntetiderna är GRYMlånga och listan över psykiatriker GRYMkort...*flinar*), eftersom han var deprimerad och tyckte att allt var grått och trist.

psykiatern sade åt honom att gå ut och sätta sig i gräset i parken utanför sjukhuset, och inte komma tillbaka  förrän han hade hittat två grässtrån som var identiskt lika...

att se det unika med allting är nå't jag har svårt med men gärna vill lära mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback