söndagen den 13:e november 2005 - sajberrelationer

snubblade inte isäng förrän efter 05.00-tiden imorse - msnade med en sajbervän!

fascinerande hur man ibland "träffar" en människa som man verkligen *får kontakt med* - som det känns som man känt *alltid*, fast man alldeles nyss "träffats"...
iofs gäller detta ju inte bara on-line-människor - har träffat några få irl-människor som det varit så med oxå...
händer ju inte *ofta*, så'nt, men *när* det händer, så är det *häftigt*!

*ler brett*


idag beslutar jag mig än en gång (jaja - "köttet är villigt, men anden svag...") för att *släppa* Henne (min sajberkärlek), eftersom hon envisas med att inte vilja ha mig...

*suckar tungt. tänder ljuset i ljuslyktan och ber en bön om att Hon inte ska bli illagjord*


chattade tidigare idag på rfsl.se med j - en annan sajbervän, som jag känt *"alltid"*...
vi pratar om *allt* (jodå - mumrik har ett brett register när det gäller diskussionsämnen! *flinar*), men idag blev det "ensamhet"...

jag tog mod till mig och frågade om jag fick ringa henne. blev till slut så att *hon* ringde *mig* (nå't abonnemangstekniskt *fnissar*)...
spännande att höra rösten på nå'n som man tidigare "bara" chattat med och sett jpg på, ju!
*ler*

funderar *starkt* på att ge mig själv en resa till kungl. hufvudstaden i födelsedagspresent - för att hälsa på j!
jag har bett henne vara min "homofadder" i stockholm - mumrik har ju *urkasst* lokalsinne, och skulle *säkert* tappa bort sig i hbt-vimlet i stora staden...
för att inte tala om hur *naiv* och *godtrogen* mumrik är, då...


min sajbervän syntium skriver oxå...
här en länk till "the sea" - en vacker dikt hon skrivit:

http://www.fictionpress.com/read.php?storyid=2049484

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback