lördagen den 22:a april 2006 - rapport från sjuklägret

har nyss petat i mig några vårrullar.

mysko hur så'nt som vanligtvis är bland det gottigaste man (aka JAG) vet  när man (aka JAG) är sjuk istället smakar som kinesisk papp måste smaka (eller *INTE* smaka, snarare)...


innan jag blev så här vanvettigt GRYMförkyld var jag och handlade.
jag köpte bland annat en liten pyttebit svenskproducerad camembert (från skärvångens bymejeri - Du hittar adressen till deras webbsajt i slutet av detta inlägg), och en lite större bit grand père brie.

när jag igår kväll provsmaskade dessa båda ostar (på nå't italienskt lyxbröd med oregano [eller var det basilika? inge' bra alls på gastronomiska detaljer, jag...] och torkade tomater i), så smakade båda ostarna (*och* italienska lyxbrödet) närapå *HIMMELSKT*, men *idag*...

*suckar tungt. deppar och hänger med huvudet*

*idag* smakade italienska lyxbrödet aspelut *ingenting*, brien var rentav *äcklig* och den lilla pyttepyttebit som återstår av den svenskproducerade camemberten (som igår var sådär *underbart* krämrinnig och exactamenteprexis lagom mogen) har jag idag inte ens vågat *TITTA* på...

lever alltså på kinesisk papp, fisherman's friend citrus och ramlösa skogshallon idag, jag...


skärvångens bymejeri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback