lördagen den 8:e april 2006 - man vet att man håller på att bli gammal när...

igår när jag var på affär'n så tänkte jag köpa rakblad.

jag har nämligen förstorat några av bilderna som jag tagit med min kamera, och de var några millimeter för långa för de ramar jag köpt.

jag letade på alla ställen jag kunde tänka mig att rakblad kunde hänga på nå'n krok i (jag undvek matavdelningarna samt leksaksavdelningen), men till slut var jag tvungen att fråga den kassa personalen:

- "har ni rakblad?"

kassa personalen (en ung tjej som förmodligen bara *läst* om 1980-talet) gjorde en hastig rörelse med huvudet i riktning mot gillettes olika produkter, som hängde vid kassan.

- "neeej! VANLIGA rakblad - så'na som fanns förr!" (mumriks försök till ironi)

kassa personalen vänder sig då till en (jämnårig) kollega och frågar:

- "har vi rakblad? så'na som fanns förr?"

JÖSSES!
 
jag får väl leta rakblad på nätet och beställa från razors-R-us.com, eller nå't.

fast ett gillette mach 3 behöver jag då RAAAKT inte - jag kommer nästan aldrig upp i så'na hastigheter längre att ett så'nt är nödvändigt...

*asg*


light reflected

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Färg - och tapetaffären är ett hett tips för att hitta "VANLIGA rakblad - så'na som fanns förr"

2006-04-08 @ 19:17:51
Postat av: jacob

Ja helt ening dessutom förr en mörkhårig,,,fastnar hårena i dom små springor.
Att även männ är påverkad av reklam i den grad,,att dom är blivit till riktiga meser, o inte tål att se en rakkniv eller blad,,,o hoppar på reklamskiten,,,vittnar kanske på vilken världen nästa generation får, kritiklös, bortskämd, Tänk att den utvekling inom rakblad kan berätta så mycket :-)Jacob


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback