onsdagen den 20:e december 2006 - provocerande påjjkar

olle palmlöf.
jag gillar inte alls den "mannen".
att han får göra tv- och radioprogram stör mig nå't alldeles BANNAT.

det började med att han i något radioprogram skapade en figur som kallades asperger-carina.
denna figur var en "parodi" på "hur folk med asperger syndrom är - hon frågar och frågar och frågar och ger sig aldrig".

sedan läste jag i aftonbladet att olle palmlöf blivit påhoppad på sta'n (hufvudstaden, då, förmodar jag) av människor som har asperger syndrom, och att han då blivit lite rädd, "efter som man ju vet att folk som har asperger syndrom kan bli våldsamma".
efter det skrev jag till riksförbundet attention och citerade aftonbladets artikel.
det slutade med att olle palmlöf fick besök av en representant från riksförbundet attention - en representant som överlämnade material om asperger syndrom.

sedan kom "cp-magasinet".
*suckar tungt*

och nu är den alltså "böglobbyn".
*suckar ÄNNU tyngre".

kan olle palmlöf göra NÅ'NTING utan att provocera och förlöjliga människor?
han provocerar inte på ett KREATIVT och KONSTRUKTIVT sätt heller - vilket ju förmodligen är det han hoppas på att han gör.

olle palmlöf är helt enkelt en idiot.

Kommentarer
Postat av: TantVass

Jupp han är ett kräk. det är dessutom en trend jag stött på lite varstanns.. inte minst i aftonbladet.
Ehh.. va!? Det e mig dom häcklar.. Det e mig och mina barn dom e rädda för.. omg! Tänk att inte ha större bekymmer än så! hahaha

God jul och gott nytt år på dig!

Postat av: Likaledes irriterad

Den gamle busringaren fick Stora Journalistpriset 2004, för just CP-magasinet. Det säger väl något om nivån på journalistiken i Sverige. Finns det ingen värdig mottagare, borde man inte dela ut priset alls. Annars urholkas värdet.

2007-07-25 @ 01:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback