fredagen den 24:e februari 2006 - min nyans enligt colorstrology

i mitt sökande efter information om färger och nyanser (till min post "färgfundror" i onsdags) snubblade jag över begreppet "colorstrology".

det är tydligen så att varje dag på året har en egen nyans.
"min" (och min mormors! *ler brett* :o) nyans är "purple sage" (*ber att få återkomma med denna nyans' eventuella svenska namn*), och enligt
colorstrology.com ser den ut på det här viset:


purple sage


inte alls särskilt vare sig kulig, upplyftande eller ens *snygg*, den, ju...

*SURLÄPPEN*


salvia_ leucophylla


växten på bilden är, så vitt jag kan förstå, "purple sage" - *salvia*, helt enkelt!

nu känns det *LIIITE* bättre - inte fullt lika hopplöst grådaskigt tråkig som colorstrologysajten ville få mig till, jag, trots allt!

*ler lyckligt*

enligt de seriösa människorna på colorstrologysajten är detta *jag* (OCH mormor! :o):

"you have an innate desire to learn and understand things. you are partner oriented and it is likely that you will feel best when you are connected closely to another person. It is important for you to know the reason behind things. your mind is deep and penetrating and you are not satisfied with superficial answers or people. your personal color helps calm your restlessness. wearing, meditating or surrounding yourself with purple sage supports your quest for truth and reminds you to have trust in relation to love and commitment."


*upphör ALDRIG att förvånas över hur VÄL alla tycks känna mumrik*

*asg*


enligt colorstrology.com är jag

  • PERCEPTIVE (vad kan *det* bli på svenska, då? *fundrar* "perceptiv"? nä. "uppmärksam"? "inkännande"? nå'nstans därikrokarna, skulle jag tro...)

    *liite* "sött", ju - med tanke på att jag ju har både adhd, damp och autismspektrum, menar jag!
    "perceptionsstörningar" är ju nå't som är en stor del i "npf-problematiken", så det var ju *trevligt* att få veta att jag inte är ALLDELES out-to-lunch, i alla fall!
    *asg*


  • DJUP

    jo, inte många som anklagat mig för att INTE vara just "djup", då, nej...


  • STARK

    tja...
    i betydelsen "tänker BANNE mig INTE ge mig no matter what!", så ÄR jag stark...
    skäms över mina känslor och känsloyttringar gör jag inte heller, och i *min* "bok" är det en styrka...


onödigt vetande: nyansen purple sage har i pantone-katalogen nummer 18-3712

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback