måndagen den 20:e februari 2006 - mumrik skriver till aftonbladet

jag, lixom alla andra i kungariket, FÖRFÄRAS över det *FASANSFULLA* som hände bobby...

läser på
aftonbladet:

"Bobby, som bara träffat sin biologiske pappa en enda gång, led av en ärftlig sjukdom, fragile X.
Det är en utvecklingsstörning av adhd-typ som bland annat leder till koncentrationssvårigheter och dålig språkutveckling."

eftersom jag för lite drygt fyra år sedan, vid 34 års ålder, fick diagnosen "adhd och damp med autistiska drag", så kände jag att jag hade åtminstone *liiite* på fötterna när jag skickade ett mäjl till ovannämnda tidning, och ifrågasatte uttrycket "utvecklingsstörning av adhd-typ"...

rekommenderad läsning om adhd och andra neuropsykiatriska diagnoser:

riksförbundet attention - intresseorganisationen för barn, ungdomar och vuxna med neuropsykiatriska funktionshinder såsom adhd, damp, tourettes syndrom, asperger syndrom samt tal- och språkstörningar

riksföreningen autism


*tänder ljuset i ljuslyktan för bobby*

Kommentarer
Postat av: Lindansaren

Man trodde inte att det var sant.....

Min dotter har fö också ADHD. Jag har henne att tacka för mycket! Mitt tålamod tex.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback