tisdagen den 21:a februari 2006 - premiär för "Dagens Meditationstext"

jag är "barnsligt" förtjust i hurtiga tillrop aka floskler aka aforismer.

min mäjl är full av mäjl (*DUH*) från diverse mäjllistor - varje dag får jag mäjl med just hurtiga tillrop aka floskler aka aforismer.

vissa dagar vill jag bara *kräkas* på dem men jag låter dem ändå finnas kvar, eftersom jag av erfarenhet vet att det kommer en dag då det som idag verkar *helt* meningslöst, fånigt och kanske till och med bannat hugg-i-hjärtat kommer att betyda nå't för mig...

jag tänkte att jag från och med idag skulle posta (jag *VET* att det på svenska heter "publicera" eller nå't så'nt, men det här är *min* blogg, och här pratar jag "bloggiska", åkkejj?) nå't litet citat eller nå'n liten textsnutt som jag fastnat för just idag...

jag har ännu inte bestämt om jag bara ska lixom "kasta ut" citatet / textsnutten, eller om jag oxå ska filosofera kring det / den - den som läser bloggen får se...

alltså *spelar en fanfar på min fina röda kazoo*:

bloggens första Dagens Meditationstext:


"Leap, and the net will appear"
(julie cameron)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback