tisdagen den 21:a februari 2006 - te

jag är en temänniska.
kaffe dricker jag bara vid ytterst sällsynta tillfällen - oftast då hos mormor, för att undvika hennes "så Du har ännu inte blivit vuxen?"

*garvar*

det första te jag minns är liptons yellow label.

yellow label

en riktig *klassiker*, ju!
*ler brett*


numera dricker jag oftast rooibos - så kallat "rött" te.

rooibos

rooibos är (ju) ett koffeinfritt te, som inte alls är släkt med svart, grönt eller vitt te.

eftersom jag knaprar medusin mot adhd, så kan jag inte dricka koffeinhaltiga drycker (jag får GRYMläskig hjärtklappning), så då blir det ju rooibos eller örtteer...


ps. anledningen till att jag får hjärtklappning av kombinationen adhd-medusin - koffeinhaltiga drycker är att adhd-medusinen innehåller amfetamin, och den substansen kompar inte alls med koffein...

Kommentarer
Postat av: Melinda

Jag är intresserad av hur ADHD framträder hos vuxna personer. Om du har tid/ork/lust får du gärna skriva ett inlägg om det eller kommentera hos mig :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback