torsdagen den 23:e februari 2006 - Dagens Meditationstext

varje torsdag mellan klockan 12.00 och ungefär 12.30 firas i jakobskyrkan i hudiksvall middags- mässa. idag var en av de (numera få) torsdagar jag orkade vara med.

Dagens Meditationtext kommer därför från mässan:


"Gud, Du vet allt, ser allt och känner allt.
inför Dig lägger jag alla mina fel och brister -
även dem jag inte vågar nämna för någon.
jag ber om förlåtelse,
kraft att gå vidare,
och mod att ta emot Din upprättande kärlek."


jag vet inte...
kanske är det nå't "typiskt svenskt" eller nå't, men jag har (för det mesta) inte så stora "problem" med den här bönen - förrän det är dags för den sista raden...

"...och mod att ta emot Din upprättande kärlek."


jag *försöker*  finna det modet, men jag tror att  jag kommer att få fortsätta försöka finna det under resten av mitt liv...

Kommentarer
Postat av: Karin Långström VInge

Tror kanske jag förstår vad du menar. Det krävs mod att våga vara älskad, i relationen till Gud precis som med andra människor. Rädsla att bli sviken, lämnad, oälskad.

Tänker också på det här som övning. "Hjälp oss att leva i din förlåtelse", är ju en annan textrad vi ofta har.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback