måndagen den 16:e januari 2006 - b12-brist?

verkar som att jag får "betala" med en dålig/jobbig dag dagen efter en bra dag...
men kanske det ändå är ett fall framåt att jag *har* nå'n bra dag emellanåt?

ska (efter tips från en sajbervän) släpa mig iväg till apoteket och köpa järntabletter och nå't multivitaminpreparat alternativt enbart b12-piller...


symptom på b12-brist:

  • stickningar i benen
  • myrkrypningar
  • nedsatt känsel
  • dålig balans
  • irriterade munvinklar
  • tungsveda
  • depression, minnesstörningar
  • svår trötthet
  • yrsel
  • hjärtklappning
  • mag- och tarmproblem
  • upprepade missfall

nio av 12 symptom känner jag igen, kan jag meddela...
men det som är värst är ändå TRÖTTHETEN...

läs mer om b12-brist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback