tisdagen den 31:a januari 2006 - fyra små rätter, comviqstrul och vänskapsringsdiskriminering

mams kom ner och hälsade på mig idag, och som vanligt gick vi på kinarestaurangen här i sta'n!

gottgottigottgott!
:o)

comviq-strul har jag haft, men visade sig att jag hade fel sorts kort för att fylla på med värdebevis köpt i affär...
som tur var så ringde en vänlig själ från kundtjänst upp mig idag och hjälpte mig byta till rätt kort...

efter maten köpte jag en vänskapsring på guldfynd för pengar jag fått av mormor...

jag väger några hektometer för mycket.
jag har ingen aning om vilken storlek jag drar när det gäller ringar (nå'n snäll, smart och rolig flikka som vill undersöka det med mig? ;o), men jag klarar mig gott och väl med de standardstorlekar som finns...

vänskapsringen kostade *från* 398:-, och när jag provade ringen så bestämde jag mig för att köpa den ring som satt liiite "otajt" (en liten egenhet som förmodligen beror på autismspektrum, då - fixar inte så'nt som sitter åt, jag ju)...

när jag skulle betala sade expediten: "jaha! *FRÅN* 398:- - eftersom Du valde den lite större storleken så blir det 448:-"

"jasså?", sade jag, "det låter ju lite som diskriminering av folk med underlängd, det, ju... får väl komma tillbaks och byta till den mindre storleken och få pengar tillbaks om jag blir lite längre, då, kanske?"

expediten (som har på millimetern rätt längd) bestämde sig för att följa råd numero uno i "kundkontakt for dummies": "förstår Du inte vad kunden menar, så le, bara LEEE!"...

stakkar'n - hon snäser säkert åt make och barn när hon kommer hem ikväll, och förmodligen blir katten utan mat oxå...

vänskapsring

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback