tisdagen den 3:e januari 2006 - snöskottning, blockflöjter och lutfiskar

**********************************************************

*tänder ljuset i ljuslyktan och pratar med Det Goda om min sajbervän...*

*tänder ett nytt ljus i ljuslyktan och pratar med Det Goda om min andra sajbervän...*

**********************************************************

hjälpte en vän att skotta fram en stuga idag...
egentligen skulle vi bara slå på värmen tills dess de som äger stugan kommer dit på onsdag, men eftersom jag är en så vänlig människa (*flinar*), så skottade jag en liten gång i djupsnön - det vet man ju hur klena ståkkållmare är; de pallar säkert inte att pulsa i djupsnön...

*asg*

============================================

idag kom min altblockflöjt med posten!

*ler lyckligt*

jag har lääänge tänkt att jag ska lära mig läsa noter, och nu *äntligen* ska det bli av!

hade ju såklart varit enklast om jag köpt en sopranflöjt (som ju är stämd i c-dur och alltså funkar som ett piano? *osäker och förvirrad*), men eftersom jag inte pallar pipiga och skräniga ljud, så blev det en altflöjt...

hittade en musikaffär på nätet som även säljer spelböcker, så nu är det bara att sätta igång!

*ler brett*

spelboken heter "jag vill spela alt", och det passar ju mig prexis, eftersom jag *"älskar"* ordvitsar!

återkommer med rapport när jag kan spela "köp varm korv"...

*asg*

===========================================

ikväll ska jag käka lutfisk med en kompis!
jag *"älskar"* lutfisk, men tyvärr är jag rätt ensam om det - det är bara *en* av mina kompisar  som delar min passion...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback