måndagen den 24:e juli 2006 - *garvar så jag GRÅTER*

jösses - det var länge sedan jag garvade så mycket...
om ni inte har upptäckt tjuvlyssnat.se, så kan jag tala om att det är något av det roligaste (förutom denna blogg, då, ju! *flinar*) som finns i sajberspäjs!

här kommer två av mina favorittjuvlyssningar:


5:e juli 2006

Buss från Vilhelmina, Stockholm Central

(En kvinnlig narkoman står mitt i gatan och blockerar bussens framfart)

Norrländsk chaffis: Men flytt på dig knarkartant!

(tutar blinkar med heljusen utan resultat)

Norrländsk chaffis (till resenär): Due som äe Stockolmare! Va fan skai göra?
Resenär: Kör på henne lite försiktigt kanske?


(Bussen kryper fram och ger narkomanen en liten lätt knuff. Tanten reagerar inte och bussen stannar helt igen).

Norrländsk chaffis: MEN DÄ Ä JU OTROLIGT. HON ÄE JU TAMEFAN DUMMARE ÄN RENARNA!!


-----


16:e juli  2006

Gröna linjen, Medborgarplatsen

(En mycket hårig man i shorts och linne kommer in i vagnen)

Pojke 5+: Mamma, varför har den där mannen päls?
Mamman: Men Schhh!
Pojke 5+ (skriker): Men varför har han päls?!

(Alla på tåget börjar le, mannen tittar ilsket på ungen)

Pojke 5+ (lite rädd): Mamma, björnen tittar argt på mig nu!

-----

 

*garvar så jag GRÅTER*

 

 

tjuvlyssnat.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback