måndagen den 31:a juli 2006 - prideminnen

förra gången jag prajdade (jag har efter mycket bläddrande i arkiven kommit fram till att det måste varit 1995) gick det till ungefär så här:

jag FLYDDE ner till priden efter att ha skrivit ett kärleksbrev till lena *suckar och minns och tänker på tröjan som hon fick låna av mig när det blev kallt, och som jag trots att den numera består av mer hål än garn inte har hjärta att slänga* .

jag satt sedan i en lägenhet (jag bodde hos  en kompis som inte hade en susning om varför jag var i stockholm just DÅ) nå'nstans (fråga mig inte var - jag minns inte vad gatan hette) i flera dagar, innan jag ÄNTLIGEN vågade mig ut.

jag tog mig på nå't märkligt sätt (min inbyggda gps kanske funkade lite bättre förr) till ekhos* lokal, där jag deltog i en mässa - för första gången i mitt liv tog jag nattvarden, och det alltså tillsammans med andra som var som *jag*!
det var ett av de största ögonblicken i mitt liv...

i alla fall så blev jag adopterad av ett lesbiskt par, som sedan drog med mig ut på en del "ruskigheter" (aka "lesbisk teater" - en ung tjej stod på scenen och skrek "FIIIIIIITTAAAAAAA!" i typ två timmar, vilket alltså skulle föreställa "lesbisk teater" - jag begriper det *fortfarande* inte...), och sedan gick jag i paraden och kände mig STOLT, banne mig!

(att jag sedan vid sidan av paraden såg en tjej som gick på samma folkhögskola som jag [uppe i närheten av ånge - FATTA att vi blev FÖRVÅNADE när vi kände igen varandra där i hufvudstaden! vi vågade inte se varandra i ögonen under följande termin...*fnissar*] var en "bonus"... )  

*
ekho = ekumeniska grupperna för kristna homo- och bisexuella samt transpersoner

Kommentarer
Postat av: Mymlan

Lämnar en kram :)

2006-08-01 @ 12:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback