måndagen den 27:e mars - *mumrik korresponderar med journalisten mary mårtensson på aftonbladet*

*nöjd*

*ÄNTLIGEN* har jag börjat göra nå'nting åt den frustration, det hat och den desperation jag känner över min livssituation!

aftonbladets journalist mary mårtensson svarade faktiskt på mitt "rop-på-hjälp"-mäjl:


"Hej!


Tack snälla du för ditt mejl om din gripande livshistoria!

Jag förstår att det känns helt förfärligt att sitta med högskoleexamen och kunskaper i flera språk – men ändå inte få ett jobb för att man har ett funktionshinder.

Det är bedrövligt att personer i din situation inte får adekvat hjälp med att ta sig ut på arbetsmarknaden.

Kan du kanske tänka dig att medverkar på debattsidan med ditt brev?

I så fall skulle jag kunna skicka det vidare till Aftonbladet Debatt och höra om de är intresserade av att publicera ditt brev.

Du kan väl höra av dig till mig är du snäll med besked!

Med vänlig hälsning Mary Mårtensson"



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

här är mitt svar till henne:


hejsan igen, mary!

jovisst får Du skicka mitt brev till er debattsida - jag tycker det är viktigt att människor får upp ögonen för att vi är många som VILL arbeta men inte FÅR!
 

tack på förhand,

mumrik



Kommentarer
Postat av: Ulrika

Go Girl!!!

2006-03-27 @ 18:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback