lördagen den 11:e november 2006 - bloggen fyller 1 år!

mycket som ska fixas nu, ju!
*ler brett*

*säger åt fyrbeningen att blåsa upp ballongerna medan jag fäster girlander i taket*

även om partyhumöret inte infunnit sig (mer om det i ett annat av dagens inlägg), så *är* det bloggens ettårsdag och detta *ska* firas - SÅKLART!

*hämtar partysnacksen (ostkrokar och guacamoledip) samt drickan ("i think i'll have pepsi max with the snacks, james...")*

det blir ju ett enpersonsparty, detta, men jag hoppas att fyrbeningen i alla fall vill smaska lite tårta!
*ler lite*

*lufsar iväg och kommer tillbaka med en schwarzwaldtårta*

schwarzwaldtårta är, tillsammans med käsekuchen, min favorittårtsort, så detta blir GRYMbraigt, ju!
:o)

*skär en STOOOR bit tårta åt fyrbeningen och ställer ner tallriken på blogg-golvet. skär en rätt stor bit åt mig själv oxå, men eftersom jag har LITE bättre bordsskick än fyrbeningen ställer jag MIN tallrik på bordet*

medan jag smaskar tårta och slurpar pepsi max tänker jag tillbaka på året som gått...


jag vet egentligen inte *varför* jag börjde blogga - förmodligen var det prexis som jag skrev där i mitt allra första inlägg: "jag bloggar - alltså finns jag"...

den maktlöshet jag kände (och känner) när det gäller mitt liv höll på att äta upp mig inifrån, så kanske var det helt enkelt ett MÅSTE att skriva av sig för att sedan skicka ut det skrivna i sajberspäjs...

inte för att någon annan än jag själv skulle läsa det, men för att jag skulle känna att jag i alla fall GJORT något för att försöka överleva det helvete som satans barn dömt mig till...


jag vet inte *hur* många gånger jag har försökt föra dagbok under mitt liv.

eftersom jag har damp, så har jag ibland svårt med att skriva för hand (min handstil är verkligen MIN, och även om det faktiskt *finns* folk som säger att jag har en vacker handstil, så sitter min mellanstadielärares tilltag att tvinga mig sitta inne på rasterna för att träna på att skriva för hand DJUPT i min själ), och jag blir aldrig riktigt nöjd med resultatet, så datorn är verkligen en GRYMbraig hjälp när det gäller att få saker och ting skrivna...
ändå har jag aldrig kommit på tanken att skriva dagbok i till exempel word...

bloggformatet passar mig (visade det sig) alldeles ypperligt: texten bidde lättredigerad och kunde presenteras i en snygg layout - me likeee!
*ler brett*

jag trodde nog faktiskt inte att jag verkligen skulle ha uthålligheten att blogga i ett år - jag tror inte jag har hållit fast vid nå'nting så länge (säger jag och kommer på att jag faktiskt spelat on-line-spel på
pogo i snart fyra år) förut...

jag är alltså RÄTT stolt över mig själv nu!
:o)))

så without further ado så skulle jag nu vilja utbringa ett fyrfaldigt leve för bloggen.
den leve - HURRAAA! HURRAAA! HURRAAA! HURRAAA! HURRAAA!
(ja, jag VET! *fnissar*)

*spelar en fanfar på min fina röda kazoo*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback