onsdagen den 29:e november 2006 - wow...

en artikel på aftonbladet.se fick mig att inse att jag måste bikta mig...

de senaste veckorna har jag tillbringat i en fantasivärld.
jag är inte längre mes-mumrik - GLÖM!

numera är jag pilutta - omnislaktare.

allt började när m berättade att hon fastnat i wow (world of warcraft)-träsket.
jag hade aldrig spelat eller varit intresserad av att spela nå't SLAKTA-spel tidigare (det mest våldsamma jag spelat innan var
whacka-mole *fnissar*), men när m började tala lyriskt om wow så lyssnade jag med ett öra (jag minns [nästan] ALLT hon säger), och  när jag sedan i min mäjllåda fick ett erbjudande om att testa spelet gratis i 10 dagar (man spelar det on-line, och det kostar lite drygt etthundra pengar i månaden), så tänkte jag att om jag skulle kunna dissa spelet så var det lika bra att jag hade ordentligt på fötterna...

BIG mistake - HUGE.
(-500 poäng om Du inte vet från vilken film den repliken är hämtad! *garvar*)

när tio dagar hade gått VAR jag pilutta, gnome mage, och PANIKrusade in på spelbutiken (höjde nog kundmedelåldern med 6000% *asg*), slet åt mig spelet och väste till fjuniga påjjkexpediten: "MUST. HAVE. WOW-TID. NOW."

nu har pilutta avancerat till level 16 (hon är halvvägs till level 17), och jag känner hur uttrycken i spelet smyger sig in i mitt irl-språk.

ungjäbrarna som skriker och gapar när de leker utanför huset där jag bor är kobold vermins (level 1).
och välgångshälsningen lyder: "LIGHT BE WITH YOU."

aftonbladets artikel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback