söndagen den 5:e november 2006 - mäjlreaktioner

svarsmäjlet från vår nye statsministers mäjlbesvarare gjorde och gör mig IRROTERAD.
och BANNAD.

jag KAN inte "fortsätta ha kontakt med arbetsförmedlingen", för de på arbetsförmedlingen vill inte ha mig där!

senast jag var på arbetsförmedlingen sade människan jag då träffade (hon är den på arbetsförmedlingen här i sta'n som - visserligen enligt *egen* utsago, då, men ändå - har *störst* erfarenhet av människor med "autismliknande tillstånd"): "jo, mumrik, jag har jobbat MYCKET med människor med aspberger! jag VET vad en människa med aspberger BEHÖVER!"

jag tror inte alls hon VET vad "en människa med ASPBERGER behöver - hon vet ju inte ens vad det neuropsykiatriska funktionshindret *heter*!
det heter ASPERGER - inte "aspberger" eller "aschberger"...

när vi skildes åt tog hon mig i hand och sade: "ja, mumrik (vaaarför envisas folk som pratar med en människa som de anser sig stå över med att hela tiden name-droppa ens namn? tror de att de blir mer trovärdiga alternativt mer personliga då? eller handlar det om att de helt inte anser att man är kapabel att inse att de faktiskt pratar med en? eller att de tror att man kommer zona ut och inte komma ihåg att "ja, just, ja: mumrik - det är ju *JAG*, det!"???) - vi får väl se om vi träffas nå'n fler gång!"

VAAA'???
kärringjäbern utgår alltså ifrån att de (hon personligen, till och med, kanske?) blivit av med mig för gott!
mitt funktionshinder har inte på nå't magiskt sätt "försvunnit" under det år jag nu tillbringat på soptippen.
mitt funktionshinder kommer ALDRIG att "försvinna".
jag kommer ALLTID att "tillhöra" kärringjäberns avdelning på arbetsförmedlingen ("rehabavdelningen"), helt enkelt därför att jag i egenskap av en människa med ett funktionshinder inte är speciellt attraktiv på arbetsmarknaden.

"mumrik. det är så här: FÖRST måste Du bli sjukpensionerad - SE'N hjälper vi Dig tillbaka till arbetslivet!"

jag försöker att låta bli att svära, men:

JÄVLAFANHELVETESJÄVLASCHEISSESKITS(KÖNSORD)(KÖNSORD)HELVETSJÄVLASKITFAN!!!


typ så.

Kommentarer
Postat av: adia

I'll write this in English because it would take ages to formulate my thoughts in Swedish.

The person in arbetsförmedlingen is no exception from thousands and thousands of persons in positions where they can decide upon individuals' destinies.

For there are all too many persons that do not realize what a tremendous resource there is in the persons who do not match "the norm".

My heart aches when I see/feel that a talented person is not recognized, that her/his skills are neglected, her/his true self is not "seen" and that the person is regarded as difficult and thus is eagerly thrown to another official.

My deepest sympathies are with you Mumrik!

But my sympathies can do very little. I will pray the forces of the universe to find you a person that will be of help to you.

You have beautiful, precious talents and your personality is filled with luminous light. Please, do not give up. You will be discovered.

2006-11-05 @ 17:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback