tisdagen den 21:a november 2006 - glasögonfundror

igår var jag hos optikern för att kolla synen och beställa glasögon.

visade sig att brytningsfelet på mitt vänstra öga nu är borta (och tänk - jag märkte aldrig när jag förlorade det *fnissar*), så att fastän jag har sämre faktisk syn på det ögat än på det högra, så är det det som är mitt "bästa" öga.

jag fick även veta att jag är "vänsterögd".
alla människor har tydligen ett öga som är "dominant", och i mitt fall är det alltså det vänstra.
vad jag ska med denna information till, det vet jag dock inte.
*garvar*

kan tänka mig att det har betydelse när man till exempel jagar eller sysslar med nå'n sportgren i gruppen skytte, men annars är det nog rätt mycket "onödigt vetande"-stämpel på den informationen.
*fnissar*

efter att jag konstaterat att jag behöver nya glasögon så började det roliga alternativt jobbiga: att välja bågar. jag lufsade runt i glajjaffären (om man inte använder de nya ord och uttryck man lärt sig kan de inte sägas vara en del av ens vokabulär *garvar och tackar m för "glajjer"*) och efter en stund hade jag hittat fem bågar, varav två var av titan (jag har nickelallergi och ser ut som en skinnflådd kanin bakom öronen efter bara ett litet tag med metallbågar - believe me: i KNOW this...).

optikermänniskan kom fram till mig (SKÖNT med folk som inte kastar sig över en stup i kvarten och frågar hur det går för en), och jag visade henne vad jag hittat.

det är knepigt...
jag VET vad jag passar i, och efter flytten från sundsvall till hudiksvall fick jag lugn nog i själen att börja *tillämpa* det oxå...
när jag bodde i sundsvall så *"älskade"* jag att "göra TVÄRTOM".

när jag började intressera mig för att göra webbsajter (jag knackade html rätt flytande där ett tag), så var de i typ orange och grönt med en massa blippiga gifanimationer, som kunde framkalla epilepsianfall hos känsliga personer.
*nuförtiden* när jag gör webbsajter är de STILRENA och färgkoordinerade.

lotta brukar säga "Du flyttade till hudik och blev NORMAL."
*fnissar*

but i digress (som vanligt)...
jag hittade alltså fem bågar jag tyckte om, men sedan när jag provade dem igen, så utkristalliserade sig en klar vinnare, och den bågen valde jag för mina "alltid"-brillor.
till mina terminalglasögon valde jag en av titanbågarna - främst för att jag ska se skillnad på glasögonen.

hela kalaset kostade 3500 pengar (då ingår försäkring för båda glasögonparen samt härdning av glasen i terrminaglasögonparet).

de skulle skicka ett sms när brillorna är klara - runt den 4:e december.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback