lördagen den 14:e oktober 2006 - bowlingbabbel

lotta och jag bowlade igår.
inte på kvällstid som vi gjort de andra gångerna vi bowlat, utan mitt på blanka eftermiddagen aka klockan 15,00 (ja, jag VET att det skrivs "15.00", men i have my reasons).

jag släpade fram en 10:a, en 11:a och en 12:a, för att testa lite - dagen K (som i Klotinköp) närmar sig ju (fast jag har ännu inte hört något från klotborrningsmannen, så jag ska ringa honom på måndag för att bekräfta tiden).

jag började att bowla en serie med 11:an.
hålen på den var aningen för stora för mina fingrar, och klotet kändes därför *tungt*.
andra serien körde jag med 12:an.
hålen på den var lite bättre för mina fingrar, och vips, så kändes klotet nästan lättare än den 10:a jag bowlat med de tidigare gånger jag bowlat efter nystarten!
*knepigt*, men sant...

så jag har nu (NÄSTAN) bestämt att jag ska ha en 12:a.

däremot är jag inte längre lika säker på att jag ska ha ett brunswick power groove.
jag hittade ett bowling(diskussions)forum på nätet (såklart), och efter att ha läst massor där, så har jag kommit fram till att ett columbia300 scout reactive skulle kunna vara ett alternativ till brunswicks klot...

men jag VILL ju VÄLDIGT gärna ha ett klot från brunswick.
detta låter (säkert) hur fånigt som helst, men:
brunswick är det engelska namnet på den stad som är min förankring till tyskland.
(i'm a bit "funny" that way, see...)

men vi får väl se (eller rättare sagt *höra*) vad klotborrningsmannen tycker är ett lämpligt klot för ett bowlingblåbär som jag...
*fnissar*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback