lördagen den 21:a oktober 2006 - enuff's enuff!

jag är TRÖTT.
den grå sörjan väller över mig - "different variations of same"...

"livet gungar mej
gungar mej
fram och tillbaka
fram och tillbaka
upp på ett dunvitt moln
ner i svarta hål..."


jag är inte där ännu, men jag *börjar* i alla fall *förstå* att trots att de yttre förutsättningarna för ett bättre "i själen"-mående är i det närmaste SCHEISSE, så KAN jag VÄLJA att inte ge mig in i vissa situationer som jag VET kommer sluta med att jag mår mindre väl.
och detta oavsett om situationerna handlar om min relation till andra människor eller ej.


"den enda människa man kan förändra är sig själv"


det är ju visserligen alldeles sant, men genom att ändra *mitt eget* beteende kan jag jag få till stånd en förändring i andra människors behandling av mig.


"ignorera oönskade beteenden - beröm önskade beteenden!"

pja - vad har jag att förlora på att försöka, lixom?
om jag testar olika sätt att (re)agera, kommer det förmodligen inte kännas lika hopplöst och jag kommer förmodligen oxå att känna mig mindre maktlös än jag skulle gjort om jag inte skulle gjort nå'nting...
"testerna" håller mig och min hjärna i alla fall sysselsatta med annat än de negativa och destruktiva tankar jag tänker i stort sett hela tiden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback