måndagen den 16:e oktober 2006 - monetär reflektion

hur *BEEEP!* kan nå'n som inte tjänar minst 50.000 i månaden rösta på det blå laget???
jag bara *undrar*, lixom...

de som är rika, friska och har ett välbetalt (helst chefsdito) jobb får det bättre, medan de som är utan förmögenhet, sjuka och / eller arbetslösa ("det heter arbetsSÖKANDE!" - "Du som är värde... jag menar ARBETSlös...") ska straffas för att de är "lata, arbetsovilliga simulanter"...

självklart finns det smitare och fuskare och simulanter bland de arbetslösa och sjukskrivna / föridspensionerade (förskränkningskassan får kalla det vad de vill - tillbaka till arbetslivet kommer man inte om man "uppburit sjukersättning" i mer än ett år *HATAR*) - för en massa år sedan ringde jag själv och anmälde till sociala myndigheterna att en bekant (nåja - "kompis", då, men min "vän" var han *inte*) utan att blinka gick och läste på komvux (med studiebidrag) samtidigt som han uppbar ersättning från de sociala myndigheterna. han bidde *INTE* glad, kan jag tala om, men rätt ska vara rätt, och det är FUSKISAR som han som ger dem som tvingas leva på socialbidrag rykte om att vara lata, arbetsovilliga samt just FUSKISAR...

den senaste tiden har vi dock kunnat konstatera att det även (SÅKLART!!!) bland samhällets lyckobarn finns FUSKISAR.
*de* ska emellertid BELÖNAS, anser den nya regeringen, och sänker förmögenhetsskatten.

UNDERBART!

det är nästan så jag skulle vilja byta plats med ett av samhällets lyckobarn för en dag eller två - inte för att *jag* ska få njuta av att tillhöra "eliten", utan för att "eliten" ska få känna på hur det är att INTE tillhöra "eliten"...

"pengar är roten till allt ont" heter det ju INTE - det heter "KÄRLEKEN till pengar är roten till allt ont", och det tror jag på...
den som *har* MÅSTE dela med sig till den som *inte* har - annars kommer det här samhället att utplåna sig själv, eftersom alla blir misstänksamma och avundsamma (mest de rika på de fattiga, knepigt nog), egoistiska och känslokalla.

vi är nästan där redan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback