onsdagen den 25:e oktober 2006 - *fnissar hysteriskt*

Marknadsföringens grunder

1. Du är tjej och ser en snygg kille på en fest. Du går fram till honom
och säger: “Jag är fantastisk i sängen”. Det är direkt marknadsföring.

2. Du är på fest med massa kompisar och ser en snygg kille. En av
dina kompisar går fram till honom, pekar på dig och säger: “Hon är
fantastisk i sängen”. Det är annonsering.

3. Du ser en snygg kille på ett party. Du går fram till honom, får hans
telefonnummer. Nästa dag ringer du och säger: “Hej, jag är fantastisk
i sängen”. Det är telefonförsäljning.

4. Du ser en kille på en fest, slätar till klänningen. Du går fram till
honom, häller upp en drink åt honom. Frågar: “Får jag?” Lutar
dig fram, låter dina bröst nudda hans arm, rättar till hans slips och
säger: “Bara så du vet, jag är fantastisk i sängen”. Det är PR (Public
Relations).

5. Du är på en fest, ser en snygg kille. Han kommer fram till dig och
säger: “Jag har hört att du är fantastisk i sängen.” Det är tecken på
ett starkt varumärke. (Brand Recognition)

6. Du är på en fest och ser en snygg kille. Han gillar dig men du
övertygar honom att gå hem med din kompis istället. Det är representation.

7. Din kompis kan inte tillfredsställa honom så hon ringer dig. Det är
teknisk support.

8. En kille kommer in på en fest. Han blickar ut över rummet. Inser
att han vill ha alla brudar, så han ställer sig på bordet och skriker:
“Jag är fantastisk i sängen!!!” Det är spam.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback