söndagen den 15:e oktober 2006 - "vi gå över daggstänkta berg, falleraaa..."

igår gick lotta och jag och alla fyrbeningarna (torsten och lottas queenie, ellie och molly) en LÅÅÅNG promenad i lingaröslingorna - 70 minuter tog det!

snacka om att jag var NÖJD men slut (men NÖJD *fnissar*) efter promenaden!
det är en HEEELT annan sak att gå i slingorna än att gå ett varv på plattmarken runt lillfjärden, let me tell ya!
säger bara *ett* ord: KUPERAT.

jag flåsade som en 75-årig gnu med hjärtfel och var tvungen att stanna flera gånger i uppförbackarna (som visserligen inte var så *många*, men braaanta och seeega).

jag ser fram emot dagen då jag kan gå den runda vi gick igår utan att flåsa och måsta stanna!
:o)

när man motionerat så där duktigt har man efteråt ingen som helst lust att vräka i sig massa (några) onyttigheter - när jag kom hem smaskade jag en banan och drack vichy nouveau lingon / lime.

kanske det är *det* som är det braiga med att motionera rejält (så att man tar ut sig, alltså) varje dag?
att man lixom inte vill "förstöra" det braiga man gjort med att svulla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback