söndagen den 29:e oktober 2006 - dagens ungdom

*TLÖÖÖTT* idag.
*försöker få ögonen att funka synkront*

nu är det officiellt: mumrik är VUXEN.

jag SKULLE ju somna vid typ 01,00-tiden inatt, men då började några vidriga ungjäbrar som förmodligen nyss flyttat hemifrån (från föräldrarnas villa till lyhörda pappkartongsväggslägenheter) klampa runt på loften och skratta och skrika, för att sedan faktiskt vara så jäbra DUMMA I HUVUDET att de okynnesringde på min dörr!

fyrbeningen, som ju (tror han) är min beskyddare, skällde såklart, så jag förstod ju att jag måste göra nå't, för annars skulle det ju bli *jag och fyrbeningen* som bidde det "störande elementet".
jag slet på mig morgonrocken, lufsade ut i hallen och ställde mig i bakhåll.
när de klampade förbi igen slet jag upp dörren och *vrålade*:
 
"MEN VA' I *HELLBETE*?! NU FÅR NI *BEEEP* I MIG LÄGGA AV, IDDIJOTJÄBRAR!"

(jag blir *kinkig* när jag är trött *fnissar*)

det var två piercade tjejer med stripigt hår och simmig blick.
den ena lutade sig svajande framåt, satte fingret framför munnen och sluddrade: "öööh...ja...det är våra kompisar...vi ska säga åt dem..."

 

jag fräste "SKÄRPNING!", och sedan drog jag igen dörren så det ekade i hela hudiksvall.


jag var så irroterad när jag kom tillbaks till min säng att jag inte kunde somna, så jag loggade in på rfsl-chatten och tillbringade den första timmen efter midnatt med att beklaga mig över "dagens ungdom".

en av chattmedborgarna föreslog att hon och en annan av chattmedborgarna skulle kontakta några torpeder som skulle se till att ungjäbrarna...hmmm..."FÖRSVANN"!

*garvar*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback