tisdagen den 17:e oktober 2006 - *mumrik deltar i sifo research internationals marknadsundersökning "Svensk Konsument"*

BORDE inte sifo research international kunnat kosta på mig en PENNA?
om de nu är så angelägna om att jag ska delta i deras undersökning, menar jag!

men som tack för att jag deltar i undersökningen "har Du möjlighet att tillsammans med andra respondenter (vilket ORD! ) få dela på eventuella vinster på dragningar i SVENSKA STATENS PREMIEOBLIGATIONER."
jag och 2000 andra.

FAT CHANCE, säger jag bara!
 
så om vi vinner 50 pengar blir jag in fact SKYLDIG pengar, för 50 pengar delat på 2000 personer blir ju NOLL pengar...
 
inget för människor med damp, detta svarshäfte, kan jag meddela...
"kryssa INTE så här! (dvs "slarvigt") kryssa SÅ HÄR! (dvs ASPELUT INTE utanför yttepyttelillaste rutan)"

skicka med en STÄMPEL med ett kryss då, era kräk!
FYRTIOFYRA sidor FULLSMOCKADE med ställningstaganden - ALLA ska besvaras med kryssiruta.
kommer mina svar inte att räknas nu, eftersom jag inte gör så fina kryss som de vill?

och tänk om till exempel *lotta* (som har dyslexi) eller min mams (som bara har tunnelseende på grund av glaukom) fått enkäten - hur skulle sifo gjort då?
EGENTLIGEN borde jag ringa till dem och fråga.

kanske de helt enkelt räknar med ett visst svinn?
hur vettigt är det att de utesluter vissa grupper för att de (sifo) inte tänker?
då blir det ju inte ett rättvisande resultat!

ja, jag ERKÄNNER: jag ÄR en felfinnare och messerschmitt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback