tisdagen den 17:e oktober 2006 - *mumrik läser krönika på aftonbladet.se*

lukas 16:11 "Om ni inte har varit trogna i fråga om den ohederliga mammon, vem vill då anförtro er det som har verkligt värde?"

pja, det kan man fråga sig...
och om man frågar sig det, så kommer man ganska snabbt fram till att svaret på den frågan är: INGEN.

jag läser anders westgårdhs krönika på aftonbladet.se.
här några utklippta citat från hans krönika:

"Ett fungerande samhälle bygger på en underförstådd överenskommelse mellan dess medborgare och dess olika institutioner. Det gäller i stort som smått.

Det är fullt i containern, alltså kastar jag skräpet på gatan.
Jag gillar inte programmen, alltså skiter jag i licensen.
Jag reagerade snabbast, så jag ska stå först.
Jag gillar inte att betala skatt, så jag tar det svart."


"Ett samhälle utan det som kallas mediedrev är bara bra för dem som flyter ovanpå, kliver före, smiter förbi och kör om i högerfilen. Så heja mediedrevet, buss på!"

"Det absolut dråpligaste hämtar jag från Maria Borelius hemsida. Där skriver hon om den brittiske försvarsministern John Profumo som tvingades avgå efter en sexskandal.
'Därefter jobbade han ett helt liv i det tysta med att samla in pengar till fattiga och övergivna människor, och hittades oftast i köket i full färd med att diska eller torka”, berättar Borelius. Och rundar av: 'Det är fint med politiker som vet att moraliskt sona sina felsteg.'
Jag tror hon blir väl så parant i Frälsisuniform."

*fnissar och skickar en blomma till anders westgårdh för en bra skriven krönika, som Du kan läsa i sin helhet
här*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback