tisdagen den 24:e oktober 2006 - natt-tankar

sakta, sakta, sakta...
säkert?

KANSKE.

"interpersonella relationer" är banne mig något av det SVÅRASTE en människa (JAG) med autismspektrum kan ge sig på att försöka få fungera.

hur förklarar man för nå'n / får man nå'n att förstå (verkligen FÖRSTÅ) att trots likheterna (som *finns* där och är *många*) så är vi ändå så olika...

august strindberg sade en gång nå't i stil med:

"män och kvinnor är som parallella linjer.
det ligger i parallella linjers natur att de aldrig möts."

SÅ är det när det gäller människor med autismspektrum och människor som *inte* har autismspektrum oxå...
.
*Du* står inte DÄR BORTA medans jag står HÄR.
jag står alldeles intill Dig, men en glasruta skiljer oss åt...



Kommentarer
Postat av: TantVass

Ja. :(

Där e där där man inte är
och här e där där man är
och här har har man alltid med sig...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback