tisdagen den 31:a oktober 2006 - 41 frågor till mumrik (och till Dig)

1. VAD HETER DU?
snusmumriken

2.VAD ÄR DET FÖR FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ DIG?
vilken färg är det *inte* på dem?
jeans randade i allsköns färger är det.

3.VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU?
fyrbeningen som ligger i min säng och snarkar.

4.VAD GJORDE DU IGÅR KVÄLL?
chattövervakade och lyssnade på en sajbervän som behövde prata.

5. VAD VAR DET SISTA DU ÅT?
saltlakrits.

6. HUR ÄR VÄDRET HOS DIG JUST NU?
det snöar.

7. DEN PERSON DU TALADE I TELEFON MED SENAST?
lotta.

8. DET FÖRSTA DU LÄGGER MÄRKE TILL HOS DET MOTSATTA KÖNET?
att det är motsatt! ;o)

9. GILLAR DU PERSONEN SOM SKICKADE DETTA TILL DIG?
jomenvisst.

10. HUR MÅR DU IDAG?
trött. tom. orolig. ledsen. rädd. men om ett tag hittar jag säkert en annan synvinkel.

11. VILKEN ÄR DIN FAVORITDRYCK?
varm: te. kall: dr pepper.

12. FAVORIT ALKOHOLBASERAD DRYCK?
guinness.

13. FAVORITSPORT?
bowling.

14. HÅRFÄRG?
mörkbrun.

15. ÖGONFÄRG?
blå (lite brunt i det ena, dock).

16. SOLUPPGÅNG ELLER SOLNEDGÅNG?
solnedgång.

17. SYSKON Å DERAS ÅLDER?
michael, 35. och han är min LILLEbror - how can this be?! *sjåkkerad*

18. FAVORITMÅNAD?
december.

19. FAVORITMAT ?
tacos.

20. SENASTE FILMEN DU SÅG?
"heartbreak hotel".

21. FAVORITDAG PÅ VECKAN??
måndag.

22. FAVORITHOBBIES?
bowling. fotografering. bloggning.

23. ÄR DU FÖR BLYG FÖR ATT BJUDA UT NÅGON?
ja.

24. FAVORITLÅT(ar)?
"hotel california" med the eagles. helst liveversionen med de många GRYMbraiga gitarrerna.

25. SOMMAR ELLER VINTER ?
höst.

26. KRAMAR ELLER KYSSAR?
båda, men kramar kan jag inte leva utan så...

27. FÖRHÅLLANDE ELLER ONE-NIGHT STANDS?
förhållande.

28. CHOKLAD ELLER VANILJ?
vanilj.

29. VILL DU ATT DINA VÄNNER SVARAR?
ja!

30. VEM ÄR DET STÖRST CHANS ATT HON/HAN SVARAR?
alla. :)

31. VEM ÄR DET MINST CHANS ATT HON/HAN SVARAR?
se ovanstående svar

32. HUR BOR DU OCH MED VEM/VILKA?
hyresrätt i hudiksvall. sambo med torsten, 10½-årig bearded collie-gubbe. nej, vi ska inte gifta oss - vi ska fortsättta leva i synd. ;o)

33. VAD LÄSER DU FÖR BÖCKER?
margaret atwood SKA ha nobelpriset i littertur!

34. HUR SER DIN MUSMATTA UT?
tråkigt enfärgat svart. måste jag ändra på, ju!

35. FAVORITSPEL ?
sudoku.

36. KAN DU NUDDA DIN NÄSA MED TUNGAN?
nej.

37. KAN DU KORSA ETT ÖGA ÅT GÅNGEN?
nej.

38. ÄR DU ROMANTISK?
ja. obotligt är det oxå.

39. SKULLE DU SÄGA SJÄLV ATT DU ÄR LYCKLIG?
nej. men jag jobbar på det.

40.VILKA HAR DU SÄNT DETTA MAIL TILL?
ingen, lägger ut på bloggen. den som vill får svara!

40. HIMMEL ELLER HELVETE?
himmel.

41: VAD SÄGER DINA VÄNNER OM DIG?
inget. de vågar inte. *fnissar*

Kommentarer
Postat av: Ulrika, språkpolisen

Punkterna 7 och 20:
Vi får verkligen hoppas att det är senaste som avses...

2006-10-31 @ 11:39:52
Postat av: snusmumriken

*garvar*

ja, det har Du ju aspelut rätt i!

att jag inte såg det när jag tjyvade frågeformuläret!
*sjåkkerad*

*ändrar i frågeformuläret*

2006-10-31 @ 11:52:23
Postat av: Ulrika, språkpolis igen

... och kanske inte minst gällande punkt 5?

2006-10-31 @ 13:39:10
Postat av: snusmumriken

nej, det tycker jag inte - det är lite underförstått i den frågan att det är "igår kväll" som avses...

annars *är* ju saltlakrits så gott att jag nog skule kunna tänka mig att smaska det som "sista måltiden"!
;o)

2006-10-31 @ 15:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback