tisdagen den 3:e oktober 2006 - mumrik skriver mäjl och tar nya tag i kampen mot satans barn

jag skrev ett mäjl till en man som av riksförbundet attention fått i uppdrag att ta fram ett informationsblad om (arbets)situationen för vuxna med nå'n form av npf (neuropsykiatriskt funktionshinder.

så här skrev jag:


hejsan!


jag heter mumrik, fyller snart 39 och är sedan ett år tillbaka tvångsförtidspensionerad.
jag fick diagnosen "adhd och damp med drag av autism" i "34-årspresent".
sedan dess har af och fk gjort allt för att få mig så långt bort från arbetsmarknaden som möjligt.

jag är medlem i attention hälsingland (suppleant i styrelsen), och fick därför Ditt förslag till informationsblad på min mäjl via vår ordförande.
när jag läser Ditt förslag vill jag bara GRÅTA...

inte för att informationsbladet är dåligt, för det är det INTE, men för att det är så nedbrytande för en människa att bli kastad på soptippen, att bli klassad som "arbetsoförmögen"...

HAT är det jag känner för min ex-läkare, försäkringskassemänniskan och arbetsförmedlingen som VÄGRAT inse att jag VISST kan arbeta - OM jag får rätt sorts hjälp och stöd.

jag har en iq på 120+, fixar att göra mig förstådd på 4-5 språk och är utbildad informationsmäklare och it-assistent.
MEN: jag har svårt med struktur, planering och priotering samt den sociala biten av ett arbete.

inga nyheter för Dig, säkert, men för arbetsförmedlingen och försäkringskassan är det OMÖJLIGT att förstå detta...

jag har blivit hänvisad till omsorgen och "daglig verksamhet".
jag VÄGRAR att se mig själv som "utvecklingsstörd"!

jag är MYCKET rädd nu, för jag tror inte jag kommer få en chans att få ett arbete...

jag har aldrig haft så bra ekonomi som jag har nu när jag är tvångsförtidspensionerad, men min självkänsla är DÖD.

hälsningar,
 
mumrik


---

igår fick jag ett meddelande på min mobil om att jag skulle ringa mannen som jag mäjlat.
eftersom jag hörde meddelandet så sent igår kväll, så ringde jag *idag* istället.

visar sig att mannen anser att det jag blivit utsatt för är en form av diskriminering.
jag ska nu undersöka hur man (JAG) gör för att göra en anmälan till handikappombudsmannen.

jag ber att få återkomma i frågan.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det klart du kommer att få jobb och leva ett normalt liv. Det här med förtidspensioneringarna var bara en parentes för att dölja sjukskrivningar och arbetslöshet inför valet. Det visade sig att det lönade sig mycket dåligt så ingen regering kommer att göra om misstaget.

2006-10-05 @ 08:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback