fredagen den 29:e september 2006 - vägningsdagsprat m.m

vägning ikväll.
nervös (nästan ångestfylld) inför vad vågens dom kommer bli...

jag *vet* att viktväktarna hävdar att "ät Dina points, så går Du ner i vikt även utan motion!", men eftersom jag har slarvat med promenerandet denna vecka så...

maten har det ju inte funkat så lysande med heller denna vecka.

jag har fundrat på *varför*, och jag har kommit fram till *två* möjliga (?) orsaker till detta:

  • lotta och jag käkade tacos en kväll denna vecka.
    inte speciellt "pointstung" mat, men själva *mängden* (volymen?) mat (jag *"älskar"* ju grönsaker, så jag lastade på *massor* med massa gottigheter /  "nollgrönsaker") gjorde kanske att min (not so) lilla magge fick för sig att: "YES! hädanefter kommer jag *alltid* få så här mykket mat - YEEEHOOO!!!", och följaktligen kommer den inte nöja sig  / känna sig mätt med mindre (mängd / volym) mat....

den andra anledningen kommer jag att skriva mer om i mitt *nästa* inlägg här på bloggen, för den hänger ihop med något som står att läsa på aftonbladet.se.


vägning idag, som sagt.
innan dess ska lotta och jag gå runt lillfjärden och sedan ska vi spela cosmic bowling!
:o)

jo, bowling *ÄR* kuligt, och i slutet av nästa månad åker jag upp till sundsvall (där närmaste proshop = klotköparställe finns) för att köpa mig ett eget klot!
:o)

klotdjungeln är ENORM, och det är inte lätt att hitta rätt, men jag har efter lite altavistande och fundrande kommit fram till att det klot jag förmodligen kommer att köpa mig är detta:


brunswick power groove orange / teal

brunswick power groove orange / teal


"Ready to start hooking the ball?
Move up from Plastic to Urethane and Reactive coverstock technology.
Plastic slips. The Groove grips. And grip is exactly what you need to improve your game. When you’re ready to step up from plastic, get in the Groove."

står det på om detta klot på brunswicks webbsajt.

hallkloten (som jag hittills spelat med, eftersom maj-lis fortfarande är försvunnen) är i plast, vilket innebär att man inte har så värst mykket kontroll över dem (vilket iofs kan vara rätt skönt, eftersom man [JAG] då kan skylla på *klotet* när spelet inte stämmer aka *jämt*! *fnissar*)...
dessutom är ju hallkloten inte borrade efter *mina* fingrar, vilket ju oxå är rätt frustrerande (men *förståeligt*! *garvar*)...

klotet (namnförslag mottages tacksamt!) kostar 1800 pengar, men klotborrningsmannen (som heter lars-åke) skrev i ett mäjl att om jag hostar upp 2200 pengar så får jag väska, skor och handduk (PLUS klotet *förtydligar*), så det ska jag göra.

(förtydligande nummer två: klotborrningsmannen sade NATURLIGTVIS inte "hostar upp"...;o)


här hittar Du en proshop (förhoppningsvis) nära Dig
!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback