lördagen den 23:e september 2006 - resumé av de senaste dagarna samt viktrapport 2

nä, bidde ingen promenad runt lillfjärden med lotta och vovvarna i torsdags.
lotta och jag missförstod varandra och när vi upptäckte det var det för sent för en promenad, så torsten och jag gick en vanlig liten kvällspink och hade inte ett dugg dålig samvete för det.

igår ringde katharina (diakon i min hemförsamling) och tykkte att jag skulle dyka upp på församlingsgården så vi kunde ta en promenad runt lillfjärden.

jag gick ner till sta'n (torsten var såklart med), hann med att skälla ut en k*BEEEP!*ing som hade åsikter om torstens skällande (han *hatar* ju att bli lämnad utanför affärer, posten, apoteket, pizzerian [på den gamla onda tiden] och så vidare), och gick sedan till s:t jakobsgården för att träffa katharina.

jag hade köpt kuvert och frimärken för att ÄNTLIGEN skicka den bunt "viktiga papper" (dvs papper om sunda vanor, främst när det gäller mat) som jag lovat m.
katharina sade: "jag tar det där!", och så bidde det så att m till veckan kommer få ett tjockt brev från hudiksvalls och idenors församling!
*fnissar*

vi  gick runt lillfjärden, och torsten såg ut att vilja bada.
"badblicken" får han visserligen så fort han ser vatten (om det inte är begränsat till en dusch eller ett badkar), men...
*ler fånigt*

jag tog av honom halsband och koppel och han rusade ner i vattnet och började frusta och morra och skälla av lykka.

lillfjärden befolkas dagtid av en mängd andarter (det kanske heter "befåglas"?) och dessa pippisar tykkte tydligen att torsten var det mest spännande som hänt se'n... det mest spännande som hänt, så de (ALLIHOP!)  snabbsimmade tills de var placerade i en halvcirkel ungefär fem meter ifrån torsten, och sedan låg de bara där och guppade och glodde på honom - det såg ut som att de var åskådare på en teater eller nå't!
*asg*

katharina är extremt fågelrädd så *hon* var ju *medium* glad över detta, men torsten var ju mellan henne och pippisarna så jag tror det gick rätt bra i alla fall...

efter en stund fortsatte vi vår promenad runt lillfjärden, och efter det gick vi tillbaka till lillfjärden där vi drack varsitt glas lingondricka och åt varsin glass (jag fick en päronsplitt *ler nöjt*)!

STOOOR kram till katharina som "envisas" med att försöka dra mig hemifrån!

efter det gick torsten och jag ner på sta'n för att ta bussen hem.

vid halv fem-tiden pratade jag med lotta, och hon bjöd hem mig till sig på middag - köttbullar och potatis.
vi köpte glass och frukt som vi åt till efterrätt - jag lyxade till det rejält med gammaldags vanilj-glass och björnbär och mango!
det var GRYMsmaskigt!
:o)

innan maten var det dags för vägning.
jag hade gått ner 1.4 kg denna vecka, så nu har jag alltså gått ner 2.6 kg på två veckor!
*ler brett*

jag är banne mig HUR DUTTI SOM HELST!!!!
*STOLT*



ja, just, ja!
*glömde*

katharina berättade att det förmodligen kommer bli en bussresa till taizé till våren!
jag följde ju med senast det bar av dit.
det var en FANTASTISK upplevelse, och jag har längtat efter att få komma till taizé igen...

jag har ju sagt att jag ska lägga undan 1000 pengar i månaden till jag fyller 40 (vilket jag ju gör i december nästa år), för att jag ska kunna åka iväg på en resa.
nu ska jag istället satsa på att följa med på resan till taizé!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback