söndagen den 10:e september 2006 - marknadsrapport

åkkejj...
jag lyckades inte riktigt sköta mig på marknaden...

jag hade käkat middag hemma före marknaden, för att minska risken att jag skulle falla för nå'n frestelse, men...

nej, det bidde ingen langos (kollade i viktväktarnas lilla käcka bok "restaurangguiden" när jag kom hem - langos kostar hela TJUGONIO points!!! *sjåkkerad*), och inte bidde det 1/4 kg margits marknadskonfektyr heller, så min "synd" är väl egentligen inte *så* stor...

*tittar under lugg och skrapar med foten i blogg-gruset*

bidde en kebab.
om jag är *snäll* med mig själv så var den värd 10 points.
tomatsås är väl dessutom "bättre" än rhode island eller vitlökssås, eller?

sedan  smaskade jag i mig EN bit "naturlakrits" (malin skulle köpa lite "natursnacks").

efter det  drabbades jag helt plötsligt och TOTALT oväntat av "vuxen", och köpte mig en fodrad fleecejacka av det välkända märket ysroma.















*erkänn* att ni altavistade eller googlade nu, för att slippa sitta där med "NOLL KOLL" skrivet  i pannan!
*asg*

jag har *ALDRIG* hört talas om ysroma, och en altavistning eller googling gav ingen större klarhet i saken heller, men *fin* är den, och  varm...
*nöjd. MYKKET nöjd.*

efter det skulle lotta och malin köpa karameller av margit (som i år visade sig vara en MAN *fnissar*).

sockermonstret tog sig då lottas skepnad och väste lockande i mitt öra "jag kan köpa några ingefärskarameller och några marknadsnougat åt Dig!"

jag är en SVAG människa.
två ingefärskarameller och två bitar marknadsnougat glufsade jag i mig i bilen på väg hem...

vid utgången (som snitsigt nog oxå var ingången) till markna'n stod en människa och sålde kokosbollar samt sjokklad- och kokostoppar.
jag smaskade snabbt som attan i mig en kokosboll.

summan av kardemumman (eller i detta fallet ingefäran) blev 6.5 points back.
det får jag helt enkelt leva med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback