torsdagen den 19:e april 2007 - lite av varje

först:
svensk kassaservice BORDE heta "svensk kassa service".
HELT vansinnigt att det ska kosta 135 pengar att skicka pengar till någon via postanvisning.
det kostar 90 pengar att skicka dem, och sedan kostar det den person som ska hämta ut dem 45 pengar att göra det.
SJUKT!

sedan:
jag fixade flera "lugna favoriter", som till exempel r.e.m:s "everybody hurts", savage gardens "truly, madly, deeply" och joe cocker & jennifer warnes "up where we belong", men när de spelade den där låten som jag bara hört en liten snutt av och som jag inte vet varken vad den heter eller vem som sjunger (selma? signe? sonja? nå'nting på s var det väl i alla fall? väl? hon som sjöng i melodifestivalen) så kom tårarna, och jag lufsade ut i regnet för att om möjligt hinna bli dyngsur innan jag klev på bussen, så det inte skulle märkas att jag är patetisk.

märkligt.

men låt mig få fortsätta berätta om så'nt här, för *det* gör att jag l-å-å-å-n-g-s-a-m-t kommer vidare, framåt, ett yp-steg i taget...

jag har börjat läsa marianne williamsons "a return to Love" igen, och igår kväll kunde jag faktiskt "be" igen, för första gången på LÄÄÄNGE...
jag visste inte vem jag skulle "be" *till* alternativt *tala med*, så jag adresserade mina tankar till alla namn på "nå't större" som jag kom på...

tacksam var jag igår, för att min tilltro på att det *finns* nå'n som vill nå'n väl fick liv för en dag...

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Kram!
Varje steg är ett steg, hur yp det än må vara.

2007-04-20 @ 18:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback