fredagen den 17:e augusti 2007 - "ågren kommer närme..."

jag fattar inte vad som händer, eller varför...


Dagens Marianne:

"As we open our hearts more and more,
we're moved in the directions in which we're supposed to go."


vilket jävla skämt...

det är som en enda lång, plågsam dödskamp där ingen smärtlindring finns att få - där tvärtom någon hela tiden hittar nya sätt att förstärka smärtorna.

jag känner mig övergiven, men vet inte om min sjuka hjärna gör allt för att se till att jag inte begriper att jag står "knee-deep in water, dying of thirst...", eller om jag verkligen *är* övergiven...

hade jag rakblad skulle jag skära mig.
jag har inga rakblad, så istället tvingas jag stå öga mot öga med ångesten.

jag fixar inte det...

men jag fixar inte något annat heller, så det jämnar kanske ut sig.

Kommentarer
Postat av: Puckosmulan

Din hjärna är visst inte sjuk. Den är bara konstruerad lite annorlunda.

Postat av: snusmumriken

*ler lite*
jag menar inte mina neuropsykiatriska diagnoser den här gången, och inte heller min acc (som ju iofs ligger bakom mina neuropsykiatriska diagnoser, då) - jag menar den kroniska depression jag lider av, och som ibland bryter ner mig fullständigt, och får mig att HATA, eftersom den människa som jag anser är ytterst ansvarig för att ha skickat in mig i detta mående totalt skiter i vad hon gjort, och skickar hem mig från sjukhuset efter självmordsförsök med orden "vi kan inget göra för henne - låt henne gå hem."

2007-08-18 @ 17:52:42
Postat av: J

Sjukhus skicka ofta hem människor som försökt ta sitt liv. Det suger slaskhink!

2007-08-18 @ 20:11:25
Postat av: Syntium

Det är då faan att du inte kunde fått en vettig läkare som kunde ge dig tabletter för ångestlindring. Visst, man blir trött av dem men det kanske också är för att kroppen behöver få vila efter all ångest.
När ångesten hugger till, försök bara att fokusera på andningen (in genom näsan, ut genom munnen, djupa lugna andetag) och tänk att ångesten inte är farlig; bara jävligt, jävligt, JÄVLIGT obehaglig. Eller ta en promenad med hunden, sov, spela Wow, ta en lång skön dusch, gör varje moment långsamt och försök fokusera på det, eller chatta. Vad som helst som kan
få bort tankarna på känslan av ångest.
Hoppas detta hjälpte lite, du kanske redan vet hur du ska hantera ångest (och då menar jag inte att skära dig) men det är svårt att komma på nåt när ångesten sätter in som värst så skriv en lista på saker du mår bra av och ta fram den när du mår dåligt. Eller ha den framme hela tiden.
Ta hand om dig!
//J

2007-08-19 @ 18:12:03
URL: http://planetsyntium.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback