onsdagen den 21:a februari 2007 - saker som hänt i helgen

jo, jag lever.

det trodde jag allvarligt talat inte att jag skulle göra.
breven var skrivna och bara några få saker fanns kvar att ordna.

men jag lyckades bemästra ångesten, smärtan, sorgen och uppgivenheten minut för minut, och här är jag alltså nu fortfarande.

men det är inget liv jag har.
jag har mindre värdighet och färre rättigheter än ett djur.


i helgen tog jag oxå av mig halsbandet med korset som jag burit ända sedan jag köpte det vid en medeltidskyrka i frankrike, på resan till taizé för snart 4 år sedan.
samt det kors jag burit i en läkring i min högra örsnibb i jag vet inte *hur* många år.
samt den pin i form av ett regnbågsrandigt kors jag haft på min jacka se'n jag köpte den på priden i somras.

"Gud" och jag har nu en time-out - tills "Han" förklarar saker och ting för mig vill jag inte ha något med "Honom" att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback