lördagen den 13:e januari 2007 - gråt och tacos

igår var lotta och jag ute och fotograferade igen - det känns banne mig *underbart* att jag orkar göra det!

det är som det var när jag först skaffade kameran: när jag är mitt uppi fotograferande så försvinner allt annat, och jag glömmer min livssituation och den sorg jag går omkring och bär på (eller har i alla fall lättare för att implementera aai-principen. jag vet inte om jag berättat om den, så: jag tror det är nå'n gammal judisk visdomsgrej - "om livet (eller den situation / sinnesstämning Du befinner Dig i inte är som Du vill att det  (den) ska vara, 'act as if...")...

efter att vi fotat klart (aka när våra respektive minneskort i kamerorna var fulla) så kom jag på att vi skulle käka tacos - det var ju ett tag sedan vi gjorde det.
iväg till affär'n, och sedan hem till lotta.
fixa tacofärsen och strimla grönsakerna.

lotta ville ha musik medan vi stod och var husliga, så hon spelade nå'n blandskiva med sjörövade låtar (finns det *nå'n* som *köper* färdiginspelade skivor nuförtiden? *garvar*).

lotta och jag har ju *helt* olika musiksmak, så jag gillade inte *nå'n* av låtarna hon spelade, men jag upptäckte att banne mig *alla* (lätt överdrift, men ändå) låtar handlar om KÄRLEK - lycklig eller olycklig sådan...

jag vet inte om det berodde på att jag har punka på cykeln (menstruationscykeln, alltså - classic case of tmi [too much information], det, kanske, men... *asg*), men helt plötsligt började tårarna *forsa*...

för att inte paprikan skulle få en dressing i form av snorblandad gråt, så snabblufsade jag in på toaletten och stod där en stund och försökte samla mig.
när jag kom ut därifrån frågade jag lotta om vi kunde ha det *tyst*: "jag fixar inte hjärta och smärta-låtar nu...", och efter en snabb blick på mig så insåg hon att det nog var bäst att det fick vara tyst ett tag...

efter maten var det dags för vattenlek.
ALLA fotografer SKA ha en bild på en vattendroppe - jag tror nästan det är *lag* på det!
jag hade köpt grön karamellfärg (i ett försök att förnya vattendroppefotograferingen), och sedan stod vi i en timme och försökte få åtminstone *en* HYGGLIG bild av en droppe.

"GLÖM!", säger jag bara - det är GRYMsvårt!!!

vi ska göra nya försök vid ett senare tillfälle...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback