lördagen den 27:e januari 2007 - det RÄCKER nu

det räcker nu.

*tar ett djupt andetag*

det RÄCKER nu.




igår fick jag av en slump veta något som gör att det RÄCKER nu.

jag är tydligen inte värd ärlighet.
och när det går *så* långt, så RÄCKER det.

"jag vill dock ALDRIG förlora din vänskap!"

nä, det förstår jag - man vill ju ha kvar det man fått.
men min vänskap är inte gratis - det är jag alldeles för mycket människa för att acceptera.

priset för min vänskap är ärlighet, eller åtminstone vänskaplig omtanke tillbaka.


jag *förstår* att det kan kännas SVÅRT och JOBBIGT att ha någon som man VET har starkare känslor för en än man själv har som vän svassande runt en, men efter allt som m sade när vi PRATADE innan vi sågs irl, så tycker jag faktiskt att jag förtjänar just ärlighet och fanimig *closure*.

"never EVER leave before you've made sure that the other person is okay."
(eller nå't så'nt - jag hittar inte det exakta citatet just nu, men det är i alla fall min "guru" marianne williamson som skriver det, och hon gör det i sin bok "a return to Love" - en bok jag läst minst en gång om året se'n jag "upptäckte" den för snart 13 år sedan, och som jag delade med mig av till m)...


jag hoppas hon är alternativt blir lycklig.



ONT

Kommentarer
Postat av: Agneta

Hej du.....
Tänkte bara att jag skulle titta in å skicka en sajberkram till dig...
*Kraaaaaam*

2007-01-27 @ 14:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback