tisdagen den 30:e januari 2007 - AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJSOMBANNAT!

jaha.
jag klarade mig nästan ett helt år, men igår var det dags igen: mitt vänsterknä gick ur led.

inte när lotta och jag och alla fyrbeningarna var ute och fotograferade (ja, alltså: *lotta och jag* fotade - fyrbeningarna sprang omkring och lekte i snön), och gick omkring på lite halkiga ställen (finns ju is under snön på en hel del ställen), då, nej...

nä, inne på ica kvantum - vid "ingångsgrindarna".
där snubblade jag på mattan, och stöp i betonggolvet som klubbad av en oxe.
det gjorde BANNAT ont, kan jag meddela, och förmodligen gjorde det så ont på grund av att det var rätt länge se'n det hände senast, och knät alltså fått nästan ett år av återhämtning.

jag försökte resa mig efter ett tag, men det kändes på en gång att det här var värre än vanligt, så jag blev liggandes ett bra tag.
lotta stod som vanligt och viftade bort folk, och jag kunde höra förvåningen (nay, *bestörtningen*) i deras röster när hon sade: "hon vill inte ha nå'n hjälp!"
*fnissar*

jag tror att ett eller några revben oxå fick sig en törn, för jag har ont i bröstkorgen.

jag bad lotta att ta hand om torsten till idag, för jag kunde ju knappt gå...
hon skickade ett sms tidigare idag och sade att han får vara där en natt till, vilket ju är *GRYMsnällt* av henne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback