tisdagen den 9:e januari 2007 - wow... *ler lykkligt*

i förrgår dingade jag 30.
*jublar och gör vågen*

???

*garvar*

varje gång man når en ny level i wow så "dingar" man.
om man är med i en guild, så skriver man "ding" i guildchatten, och då svarar de andra (om de är artiga *flinar*) "gratz".

jag *var* med i en guild ett tag, men sedan var jag tvungen att ta en paus därifrån.
jag fundrar dock på att gå med i guilden jag var med i förut igen, men trots att jag trivdes väldigt bra med människorna i guilden, så kändes det emellanåt jobbigt att var med där.
alla var trevliga och hjälpsamma och så, så det handlade inte om det...
det handlade främst om ..., och sedan var det lite jobbigt ibland med att jag inte orkade vara så social...

naturligtvis blir det ju tyst i guildchatten långa stunder, eftersom folk är fullt upptagna med att slakta monster och leta skatter och tillverka och sälja saker, så det märktes säkert inte att jag tyckte det var jobbigt, men *känslan* av och vetskapen om att jag inte var alternativt är så social och hade alternativt har så lätt för att "kallprata" gjorde att jag kände mig väldigt mycket mer autistisk än jag egentligen är...

guildmedlemmarna hjälper varandra med questar (eller "kvästar" som m döpt om dem till), och genom att byta med alternativt sälja billigt saker som de andra kanske behöver bättre än man själv göt.
för att folk i guilden då ska få veta att man har saker att ge bort alternativt sälja måste man såklart *tala om* det i guildchatten, men till och med *det* var för "jobbigt" för mig...
låter ju GRYMskumt, och det är svårt att förklara för någon som inte vet hur det är att ha autismspektrum, för hur kan det vara *jobbigt* att "bara" "prata med folk"???

hursomhelst så har jag nu alltså nått level 30 med min human warlock ikosaeder - bara 30 levlar (40 när tbc släpps) kvar!
*garvar*

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ehhh... Gratz då... Ehhh
*ler osäkert och känner mig exakt hur okunnig som helst*

2007-01-09 @ 09:58:41
Postat av: Anonym

Ska man hinna prata med folk med?! Det verkar ju vara överkurs...samtidigt som man ska lära sig spelspråkets alla ord...?

Grattis till levelnivån i allafall *fattar zero*

2007-01-09 @ 13:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback