torsdagen den 4:e januari 2007 - kuddval, lutfisk och spolarvätska

igår åkte lotta och jag upp till sundsvall för att hälsa på mams, som lovat laga lutfisk (lotta skulle få köttbullar).

först åkte vi dock ut till birsta och köpte godis åt hundarna på arken samt lite smått och gott på ikea (jag fick med mig  två kuddar [jag behövde en ny kudde i min säng, och kunde inte bestämma mig, så jag köpte två olika], en sänglampa, batterier och en tunn dörrmatta som jag ska ha som sitt- alternativt liggunderlag när jag fotar).

när vi var på väg till clas ohlsons (gillar så'na där butiker där det finns allt möjligt "krafs", jag...) så ringde min mobil.
det var mams, som talade om att mormor ramlat hemma, och nu var på väg med ambulans till sjukhuset.
de var rädda för att hon brutit lårbenshalsen, men det visade sig att hon inte brutit nå'nting TACK OCH LOV!!!

på clas ohlson shoppade jag loss ordentligt: ett headset (jag ska ÄNTLIGEN börja utnyttja de skype-minuter jag köpte för ett *bra* tag sedan!) samt en burk topz.
*asg*

sedan åkte vi till mams, där jag och hon åt lutfisk, och lotta och mams' sambo åt köttbullar.
signe-britt, som enligt mams' sambo inte äter hundgodis, smaskade glatt i sig flera av de sorter lotta och jag bjöd henne på.
*garvar*

när vi skulle åka hem så ställde jag in några kassar i baksätet, och böjde mig då lite ner.
i prexis det ögonblicket bestämmer sig lotta för att göra rent framrutan på sin bil, så i nästa nanosekund tänker jag "regnar det?", och i nanosekunden därefter: "AAAAAAAAAAAAAAAAJSOMBANNAT!!!"
spolarvätska i ögat är INGET jag rekommenderar...
*asg*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback