fredagen den 20:e juli 2007 - bredbandsuppkopplingsblues

min bredbandsuppkoppling har krånglat av och till de två senaste dygnen.
synnerligen frustrerande, eftersom jag "lever" i sajberspäjs.

det är vid så'na här tillfällen (som jag när det händer känner kommer alldeles för ofta, så jag ska minsann ringa till bahnhof och fråga vad det är frågan om egentligen, och ska man inte kunna lita på att den bredbandsuppkoppling man betalar för fungerar och ska det vara på det här viset så blir jag snart tvungen att se mig om efter en annan bredbandsleverantör, för så här kan jag inte ha det, för jag är faktiskt *beroende* av en fungerande bredbandsuppkoppling, så en bredbandsuppkoppling som inte fungerar rätt vad det är tänker då inte *jag* betala för!) som jag inser att jag är sajberberoende.
styrd av tekniken - slav under den.

när min dator kraschade i våras och jag till exempel inte kunde blogga på över en vecka så blev jag till slut så desperat att jag tog papper och penna och skrev ner mina tankar, men jag kallade det inte att skriva dagbok, nej, jag "bloggade med papper och penna"...
inte för att det har nå'n *större* betydelse vad man aka jag kallar det, då, men kanske är det just för att det är en sajberspäjsgrej som jag hållit ut så länge med dagboksskrivandet (som det ju faktiskt handlar om) som jag har gjort.jag har försökt skriva dagbok massor av gånger tidigare i mitt liv, men bara stått ut med det någon vecka eller två innan jag tröttnat.

nu har jag bloggat i över 1½ år vilket alltså med mina mått mätt är en *enorm* prestation!

visserligen handlar mina blogginlägg oftast inte om nå't världsomvälvande (i alla fall inte om man bortser från det mikrokosmos som är jag), men ändå...

 

hursomhelst verkar det nu funka igen (i alla fall för stunden), så jag passar väl på att peta in dessa tankar i ett inlägg då...


Kommentarer
Postat av: Puckosmulan

Har också haft strul med min uppkoppling i dag...

2007-07-20 @ 21:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback