fredagen den 27:e juli 2007 - men vad ÄR detta???

håller min kropp på att lägga av alldeles?

ryggontet började bli lite bättre igår, och jag var såklart glad (understatement) för det.
inatt vid tretiden började jag känna av en huggande värk i magen, och nu, nästan tre timmar senare, har det inte blivit bättre.

kallsvetten är bara ett halvt snäpp från hur ont jag har nu.

jag fundrar faktiskt på att ringa 112 - så jäbra illa är det, och då ska man veta att jag *inte* är klen - jag "skakar" ju till exempel själv min vänstra knäskål på plats när den gått ur led.

mina alternativ:

a) ringa 112

b) vänta 2½ timme, och sedan ringa lotta och be henne svänga förbi apoteket på sin väg till jobbet, där inhandla losec och värktabletter för att sedan svänga förbi hos mig med dem

c) avvakta

ryggont *och* magont är ingen trevlig kombination, för hur ska jag ligga i sängen för att inte ha ont?

jäbra schazbat oxå...

magsår?
gallan?

prövade att käka lite (yoghurt), men det bidde inge' bättre.

*suckar tungt*

Kommentarer
Postat av: Puckosmulan

Du, Vännen
Det där låter inget bra.
Är det gallan har du ont på höger sida, ungefär där revbenen slutar och ut mot ryggen...
Hoppas verkligen inte det är det du har.
Det är förenat med en smärta jag inte unnar ens min värsta ovän. Undrar förresten vem det är.
Hade gallkolik för några år sedan och det är första och förhoppningsvis sista, gången jag gråtit av fysiska smärta i vuxen ålder.
Ringa doktorn?
Varm kram till dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback