lördagen den 21:a juli 2007 - filmtips!

måste bara tipsa om att imorgon kväll (närmare bestämt klockan 21,00) visas en av mina aspeluta favoritfilmer på tv3.

ja, jag VET - det är *vidrigt* med reklamavbrott i filmer och program, men fixar ni inte det så får ni helt enkelt *hyra* filmen, för *se* den SKA ni!

filmen det handlar om är "pay it forward", eller "skicka vidare" som den heter på svenska.

så här skriver tv3 om filmen:

"Historieläraren Eugene Simenot ger sina elever samma hemuppgift år efter år -
att komma på en idé som kan förändra världen och göra den bättre.
Eugene väntar sig dock inga stordåd från sina elever och är därför helt oförberedd när
elvaårige Trevor McKinney kommer med ett fenomenalt förslag.
Trevor föreslår att varje människa som drar nytta av någon annans goda gärning
ska "skicka vidare" och göra tre människor en tjänst.
Till sin mammas stora förskräckelse inleder Trevor sitt projekt genom att
ta hem en hemlös drogmissbrukare.
Men kan goda gärningar verkligen förändra världen och göra den bättre?"


jag tykker *väldigt* mykket om den här filmen...


pay it forward

jag har vid tre tillfällen startat "pay it forward"-kedjor, men jag har inte en aning om huruvida de har fortsatt efter den länk jag skapade.
det är heller inte det viktigaste för mig - det viktiga är att jag gjort vad jag kunnat för att få mig själv att fortsätta tro på att det finns *gott* i världen, trots allt elände som vi matas med varje dag av media.

Kommentarer
Postat av: Puckosmulan

Har inte sett den men hört talas om den. Drar igång såna kedjor lite då och då. Säger dock som du - Huruvida de fungerar lär man ju inte få veta. Känslöan att ha gjort det är iaf behaglig.
Lite brorduktigaktig sådär :-)

Postat av: AK

Kan bara instämma med att det är en otroligt bra film. Den tillhör en av de filmerna som toppar min lista på mina absolut bästa/favorit filmer. Denna filmen och RainMan, lägg sedan till Den gröna milen och några andra så är jag nöjd.

2007-07-22 @ 10:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback